Конституційний процес. За що збирається голосувати Верховна Рада

Сергей Рахманин, "Зеркало недели"

Що стоїть за нормою скерованого до Конституційного Суду законопроекту "Про внесення змін до Конституції", що стосується неконтрольованих Києвом територій Донбасу? Цитуємо:"Особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей визначаються окремим законом". Що це означатиме в подальшому? 1. Для тих, хто не звернув увагу. Порошенко, Гройсман, Нуланд, Ягланд тощо виправдовують (пояснюють, аргументують, кому що більше до вподоби) конституційну згадку про закон щодо особливостей здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей необхідністю дотримання Мінських домовленостей (МД). Тобто Київ цього не приховує. Навпаки, наша влада постійно підкреслює, що чітко дотримується цих угод. 2. Для тих, хто забув. ЄДИНИЙ ПУНКТ МІНСЬКИХ УГОД , де є ЧІТКІ ТЕРМІНИ ВИКОНАННЯ — 11 ПУНКТ. І саме це стало аргументом, за допомогою якого Брюссель, Берлін, Вашингтон та Москва змогли змусити Київ виконувати його, не чекаючи, поки будуть виконані інші вимоги, ЩО НЕ МІСТЯТЬ ПОСИЛАНЬ НА ДАТИ. 3. Для тих, хто не читав. Що передбачає 11 пункт МД? Цитую: "Проведення конституційної реформи в Україні з набуттям чинності ДО КІНЦЯ 2015 РОКУ нової конституції, що передбачає як ключовий елемент децентралізацію (З УРАХУВАННЯМ ОСОБЛИВОСТЕЙ РАЙОНІВ ДОНЕЦКЬОЇ ТА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТЕЙ, ПОГОДЖЕНИХ ІЗ ПРЕДСТАВНИКАМИ ЦИХ РАЙОНІВ), а також ухвалення ПОСТІЙНОГО ЗАКОНОДАВСТВА про ОСОБЛИВИЙ СТАТУС окремих районів Донецької та Луганської областей відповідно до заходів, вказаних у примітках (прим.1) ДО КІНЦЯ 2015 РОКУ". На примітках зупинимося нижче. 4. Для тих, хто не знає. Декілька учасників переговорів (на жаль на умовах анонімності, певно, соромно) підтвердили, що АВТОРОМ 11 ПУНКТУ Є ВЛАДИСЛАВ СУРКОВ. Один з дипломатів, аналізуючи поведінку членів російської делегації висловив припущення, що це ЄДИНИЙ ПУНКТ УГОД, ЯКИЙ МОСКВУ НАСПРАВДІ ЦІКАВИВ. 5. Для тих, хто не помітив. Проголосувавши 18 пункт перехідних положень, загадавши там про "особливості самоврядування", КИЇВ не тільки ЧІТКО ВИКОНУЄ ПРИПИСИ 11 ПУНКТУ МД, А Й НАДАЄ ЇМ ЮРИДИЧНОЇ СИЛИ. Мінські домовленості — просто папірець. Конституція — Основний закон. 6. Для тих, хто має сумніви. Виконавши першу частину 11 пункту МД, КИЇВ БУДЕ ЗМУШЕНИЙ ВИКОНУВАТИ ДРУГУ ЧАСТИНУ. Ще раз цитую — "прийняття ПОСТІЙНОГО ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ОСОБЛИВИЙ СТАТУС окремих районів Донецької та Луганської областей відповідно до заходів, вказаних у примітках (прим.1) ДО КІНЦЯ 2015 РОКУ". Чому змушений? Дивись вище: тому що Київ чітко дотримується МД; тому що, там ВКАЗАНА ДАТА, і нам про це неодмінно нагадають; тому що зобов'язання набуває УЗАКОНЕНОГО ВИГЛЯДУ. 7. Для тих, хто плекає ілюзії. КИЇВ НЕ Є ВІЛЬНИМ У ФОРМУЛЮВАННЯХ КЛЮЧОВИХ ПОЛОЖЕНЬ ЗАКОНУ, що регулює самоврядування на неконтрольованих територіях. У змінах до Конституції не згадується конкретний закон. Той, що був ухвалений парламентом попереднього скликання із вимкненим табло. Або його остання редакція, ухвалена чинним парламентом. Там просто написано "визначається окремим законом". Можуть залишити стару версію, змінити, ухвалити новий. АЛЕ. Мінські угоди МІСТЯТЬ ЧІТКИЙ ПРИПИС, ЩО ОБОВ'ЯЗКОВО МАЄ БУТИ В ЦЬОМУ ЗАКОНІ. Ці вимоги сформульовані у примітці 1 до пункту 11. Яка ПРИМУШУЄ (якщо Київ дотримується МД, а Київ їх, як ми з'ясували, чітко дотримується) українську владу, цитую (російською, бо тексту приміток українською, на жаль не знайшов) до наступного: " — освобождение от наказания, преследования и дискриминации лиц, связанных с событиями, имевшими место в отдельных районах Донецкой и Луганской областей; — право на языковое самоопределение; — участие органов местного самоуправления в назначении глав органов прокуратуры и судов в отдельных районах Донецкой и Луганской областей; — возможность для центральных органов исполнительной власти заключать с соответствующими органами местного самоуправления соглашения относительно экономического, социального и культурного развития отдельных районов Донецкой и Луганской областей; — государство оказывает поддержку социально-экономическому развитию отдельных районов Донецкой и Луганской областей; — содействие со стороны центральных органов власти трансграничному сотрудничеству в отдельных районах Донецкой и Луганской областей с регионами Российской Федерации; — создание отрядов народной милиции по решению местных советов с целью поддержания общественного порядка в отдельных районах Донецкой и Луганской областей; — полномочия депутатов местных советов и должностных лиц, избранных на досрочных выборах, назначенных Верховной Радой Украины этим законом, не могут быть досрочно прекращены" 8. Для тих, хто вважає себе вишуканим правником (або ж філологом). Поширені аргументи — "Там немає норми про особливий статус, а є згадка про особливості самоврядування…" "Це ж не автономія чи федералізація…" "Там немає згадки про "новоросію", "днр" чи "лнр"…" Байдуже, ви згадуєте статевий орган латинкою чи матюком, його сутність від цього не змінюється. ЯКЩО ОКРЕМА ТЕРИТОРІЯ МАТИМЕ ВЛАСНІ СУДИ, ПРОКУРАТУРУ, "НАРОДНУ МІЛІЦІЯ", то нехай краще вже була б повноцінна автономія, їй-Богу. 9. Для тих, хто ще товаришує із здоровим глуздом. Нам пропонують ВСЕ ЦЕ УЗАКОНИТИ, ЗВІЛЬНИТИ ВІД ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗЛОЧИНЦІВ І ФІНАНСУВАТИ ЇХ ЗА БЮДЖЕТНИЙ КОШТ. 10. Для тих, хто не розучився думати. Висновки робіть самі.