ДУ Національний антарктичний науковий центр Національної академії наук України 29 березня замовила ТОВ «Інтерпромфлот» послуги з підготовки та проведення XXIІІ Антарктичної експедиції за 31,5 млн грн., що на 22% дешевше, ніж у минулому році.
Про це пише видання «Наші гроші» з посиланням на інформацію системи ProZorro, передає Центр журналістських розслідувань.
У «Інтерпромфлоту» замовили доставку на українську станцію Академік Вернадський (о. Галіндез) паливно-мастильних і будівельних матеріалів, запчастин, обладнання, комп’ютерної техніки, ліків, продуктів харчування, господарчих і канцелярських товарів. Також доставлять учених кораблем з/до Антарктиди і замовлять авіаквитки для учасників цієї та минулої експедицій, членів наукових загонів і супроводжуючого з/до найближчого аеропорту відносно порту відправлення. Сума угоди дорівнює $1,19 млн, що на 22% дешевше торішніх $1,45 млн.
Строк доставки на станцію – до 27 березня, що на два дні раніше від дати підписання договору, а строк евакуації зі станції – до 14 квітня. Договір діє до кінця року.
Під час попередньої, відміненої через технічну помилку процедури фірма вказала у пропозиції два судна: вантажне судно «Baltic Trader» із 25 пасажирськими місцями та судно забезпечення «MV African spirit» із 33 пасажирськими місцями.
Ціна угоди на 30% нижча від очікуваної ціни відмінених торік торгів у 44,92 млн грн.
Закупівлю провели за скороченою переговорною процедурою через надзвичайну ситуацію. В обґрунтуванні замовник послався на власний наказ від 26 лютого про оголошення надзвичайної ситуації – загрози зриву ротації 22 і 23 експедицій, та на Положення про українську антарктичну експедицію «Кодексу цивільного захисту населення».
Така загроза виникла, бо закупівлю відміняли шість разів, зокрема, через кіпрську фірму «Bomelevia Investments Ltd», яка багаторазово скаржилась в АМКУ. На її вимогу опублікували додатки до проекту договору, видалили ТОВ із форми реквізитів виконавця у проекті договору та дозволили мати судна в оренді чи користуванні, а не лише у власності. Решта скарг були невдалими.
Раніше севастопольський, а тепер миколаївський «Інтерпромфлот» записано на киянина Олексія Трегубова, директором є Сергій Харенко.
Трегубов володіє АРК «Придунайська нива» з Володимиром Лєсним, Андрієм Земляним, Юрієм і Анатолієм Чередниченками. Донедавна співзасновником також був Григорій Луцай – співвласник корпорації «Інтеррибфлот» (ТМ «Аквамарин»), якій належить український риболовецько-крилевий траулер «Море Співдружності».
Раніше «Інтерпромфлотом» керував Сергій Смагін. Торік від фірми на переговорах з НАНЦ був присутній радник голови ради директорів ТОВ «Інтеррибфлот» Андрій Чуклін, відомий як начальник Управління організації рибальства, аквакультури та наукового забезпечення галузі Держрибагентства. Засновниками були миколаївське ТОВ «Союз-Капітал» і кіпрська «Сендвол Холдінгс Лімітед» – центральна фірма «Інтеррибфлоту».
Крім того, у російському реєстрі одразу після анексії Криму була зареєстрована севастопольська фірма «Інтерпромфлот» Володимира Нігара, екс-керівника корпорації «Інтеррибфлот».