В залежності від виду санкцій, безпосередньо їх запроваджує або орган влади, який опікується відповідною сферою, або приватні учасники ринку, такі як банки та підприємства, задіяні у міжнародній економічній діяльності. Так, наприклад, обмеження на в'їзд до України запроваджує Держприкордонслужба, дипломатичними санкціями опікується МЗС, блокування активів відбувається зусиллями суб'єктів банківського сектору, та ін.
Для переважної більшості суб'єктів владних повноважень відповідні процедури вже існують. Наприклад,
закон «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення». Також, Постанова Про затвердження Положення про
Державну службу фінансового моніторингу України Нещодавно до українського законодавства було запроваджено поняття віртуальних активів, та МінЦифра стала
регулятором цього ринку.
Передача товарів військового та подвійного призначення відбувається за окремим законом і процедурами.
Закон України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" порядок здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання посилань на закон "Про санкції" не містить, і, схоже, існує окремо від нього. Разом з тим, Розпорядження КабМіну щодо запровадження секторальних санкцій ООН по відношенню до Північної Кореї на нього посилається.
В рамках поточного дослідження детальний аналіз процедур та сфер відповідальності не проводився. В разі прийняття політичного рішення щодо застосування санкцій до певної країни або осіб, це механізми мають бути задіяні у скоординований спосіб.
Запровадження санкцій також
передбачає певні вийнятки. Так, наприклад, з гуманітарних причин може бути надано дозвіл підсанкційній особі відвідати країну, до якої їй заборонено в'їзд. Кожен такий випадок має розглядатися окремо.