Виглядає так, що саме кримські підприємства Фірташа є найбільшими партнерами кримської залізниці, і як наслідок – найбільшими економічними колаборантами окупаційної «влади». Так, саме кальцинована сода з підприємства Фірташа становить левову частку перевезень КЖД за межі Криму – з 1706 вантажних вагонів, які проїхали Керченським мостом в бік РФ з липня по вересень 2021 року, три чверті – це вагони з кальцинованою содою, загальною масою близько 96 тисяч тонн (приблизна вантажопідйомність одного вагону – близько 70 тонн).
Причому не завжди кінцевим пунктом була РФ – 15 вагонів кальцинованої соди прийняла Білоруська залізниця, 55 – Казахстанська залізниця, і ще два вагони – Таджикська залізниця. Ось він, омріяний окупантами кримський експорт!
Решту розвезли по всій РФ – від Москви й Кавказу до Західного Сибіру. Втім, не можна виключати, що з РФ цей товар в обхід санкцій міг бути поставлений закордонним покупцям.
Полюбляє Росія й кримський залізний купорос, який також виробляє
підприємство Дмитра Фірташа – переданий в оренду російському ТОВ «Титановые инвестиции» титановий завод Армянської філії ПрАТ «Юкрейніан Кемікал Продактс» – колишній «Кримський титан». До РФ поїхало 75 вагонів кримського залізного купоросу, тобто більше 5 тисяч тонн.