Богдан Яременко, голова правління фонду «Майдан закордонних справ»:
Один довгий і брехливий. В ньому для українських патріотів вжиті усі слова, які їм подобаються — «агресор», «збройна агресія», «відсіч», «тимчасово окуповані території», а далі запропоновано робити все те, що і раніше — виконувати Мінські домовленості. Ну, і там ще приємні цукерочки для ГШ і СБУ у вигляді контролю над торгівлею з ОРДЛО.
Так ось, складається враження, що це ширма для другого, меншого коротенького проекту закону суть якого — на рік продовжити дію існуючого закону «про особливості місцевого самоврядування…» Існуючий закон прийнятий на виконання Мінських домовленостей попереднім скликанням «поганої» Верховної Ради. В ньому уже є амністія, особливі повноваження для ОРДЛО і тд.
Таким чином маємо два проекти законів — витіюватий і безхитрісний — при цьому суть обох зводиться до того, щоб обманним шляхом зробити Мінські домовленості обов»язковими для України.
Брехня на брехні їде і брехнею поганяє.
Анатолій Гриценко, екс-народний депутат України:
Про реінтеграцію в пакеті з «особым статусом».
№7163 від 04.10.2017 — текст президентського законопроекту вже розміщено на сайті ВР. Попередні висновки:
1. В першому читанні проект 7163 за основу приймати можна.
2. До другого читання у проекті 7163 треба вилучити із статті 7 усі посилання на так звані «Мінські домовленості» — як руйнівні для України за їхнім змістом і як юридично нікчемні за процедурою їх підписання.
3. Позитив: з прикінцевих положень «особый статус», а він був у попередніх оприлюднених проектах — вилучено.
4. На жаль, цей «особый статус» Президент пропонує ввести іншим законопроектом №7164 від 04.10.2017 — от цей проект приймати не можна!
Олександра Дворецька, правозахисниця:
Знаєте, що мене бісить більше всього в новому президентському законопроекті по Донбасу, який обіцяли нам в кінці минулої сесії Парламенту, пам’ятаєте, ще перед канікулами?
Ні, мене не так бісить те, що я вимушена аналізувати його вночі, бо завтра його будуть вже розглядати на профільному комітеті о 9:30 ранку, коли опублікували близько 16:30 на сайті тільки сьогодні. А бісить страшно зловживання Президентом України можливістю подавати «невідкладні» проекти закону.
Невідкладний? Серйозно? Через 3 роки і 7 місяців з початку військової агресії РФ Порошенко пропонує нам поспіхом прийняти рішення про заміну АТО на правовий режим воєнного стану. Три роки переконуючі, що АТО —
ок. Режим воєнного стану дає можливість з легкістю відмовитись від виборів і обмежити права і свободи в зоні конфлікту.
Окей, нам треба багато питань визначити, АТО не катить, але це не значить, що ми не можемо почекати згідно Регламенту Верховної Ради України 5 днів на подання альтернативних законопроектів, отримати висновок євроінтеграційного та антикорупційного комітетів. І поговорити про те, що нас очікує, почути тих, хто хоче дійсно прийняти якісний законопроект а не писати потім ще 350 НПА, щоб виправити помилки?
Проект важливий, потрібний і політичний, не про звичайних людей. Все що про людей — буде як в Криму, але ж купа нормативки не можна так взяти і сказати, що то те саме. Дуже багато відмінностей, особливо в питаннях економічних (податки, кредити, іпотека, заборгованості, трудовий стаж і т.д.).
Так що, депутати, будьте уважні і не женіть. І ще, я б звернула увагу Єгор Соболєв на досить абстракний опис розширення переліку осіб, що можуть претенувати на УБД. Медики, що працюють в зоні конфлікту там так і не з’явилися.
