У Криму хочуть створити судноплавну кампанію: російські відмовляються працювати через санкції

Новини
Керченський морський торговий порт

В окупованому Криму пропонують створити власну судноплавну кампанію, оскільки російські компанії, побоюючись західних санкції, відмовляються працювати в кримських портах, закритих Україною для міжнародного судноплавства.

Про це заявив «віце-прем’єр кримського уряду – постійний представник Республіки Крим при президенті РФ» Георгій Мурадов в інтерв’ю агентству РІА Новини, повідомляє Центр журналістських розслідувань.

«Деякі наші найбільші банки, корпорації та організації під приводом боязні санкцій відмовляються працювати в Криму … Ситуація з портами і їх відвідуванням судами під російським прапором має ряд схожих рис з відношенням до Криму наших корпорацій і банків. Але ряд очевидних рішень і в цій сфері є», – сказав Мурадов.

За його словами, російські фахівці в області судноплавства вказують на вигідне географічне положення анексованого Криму для транспортного забезпечення РФ і затребуваність для цього кримських портів, яка може багаторазово зрости з введенням в дію Керченського мосту.

«У зв’язку з цим відзначалася доцільність створення власної кримської судноплавної компанії, яка могла б використовуватися на таких напрямках, як Сирія, Іран і ряд інших країн, а також для перевезень внутрішніми річковим артеріях Росії і в басейні Каспійського моря. Особливо важливим це стане в зв’язку з майбутніми роботами по відновленню Сирії», – зазначив Мурадов.

Він додав, що в «власності» Криму є кілька суховантажів, поромів і допоміжних плавзасобів, які можна було б об’єднати в судноплавну компанію.

«Кораблі, яких не вистачає, можуть братися в оренду (чартер) або лізинг. Фахівці також вважають, що в компанії повинні бути і пасажирські судна, які обслуговують туристичні та екскурсійні маршрути в Чорноморському регіоні, по Волзі і Дону. Активна робота Кримської судноплавної компанії могла б забезпечити, на думку експертів, значну частину завантаження кримських портів. Так що навіть в умовах західних санкцій кримські порти можуть успішно розвиватися», – вважає Мурадов.

Як повідомлялося, в липні 2014 року Україна офіційно закрила порти Криму для міжнародного судноплавства. Крім того, в Кримінальний кодекс України внесена стаття 332-1 про порушення правил в’їзду на тимчасово окуповану територію України. Згідно з цим законодавчим актом, члени екіпажу судна, що прибувають на його борту в Крим, потрапляють під адміністративну та кримінальну відповідальність перед Україною за незаконний груповий перетин кордону та порушення порядку в’їзду на окуповану територію.

Прокуратура АРК відкрила кримінальні провадження і розслідує понад 600 фактів незаконних заходів суден в закриті Україною порти окупованого Криму.

За даними Моніторингової групи Фонду «Майдан Закордонних Справ» та порталу BlackSeaNews, з початку окупації Криму станом на 1 листопада 2017 року в закритих Україною кримських портах зафіксовано 323 судна-порушника режиму окупованої території та міжнародних санкцій.