Із Криму продовжують переганяти техніку, що була задіяна на дорожніх підрядах окупантів

Третього лютого через КПВВ «Каланчак» з окупованого Криму на вільну територію України перевезли сім самоскидів. За інформацією активістів ГФ «Аскер», у Криму ця техніка була задіяна на роботах з будівництва Керченського мосту. Власники компаній, які використовували та володіють цією технікою, належать до родини колишнього заступника глави Укравтодору Валерія Фалюша.

Фото: громадське формування «Аскер», investigator.org.ua

Про чергове перекидання важкої техніки із окупованого Криму Центру журналістських розслідуваньповідомила Евеліна Аріфова, заступниця керівника Громадського формування «Аскер».

«У ніч на неділю через КПВВ проїхали сім самоскидів з номерними знаками серії АЕ, які належать компанії «Дніпропром-М». За інформацією ГФ «Аскер», ці авто неодноразово бачили в Криму, коли вони возили матеріали на будівництво Керченського мосту. Номери ми опізнали – це ті ж номери», – повідомила Евеліна Аріфова.

ТОВ «Дніпропром-М» зареєстроване у місті Дніпро. Його власниками є Андрій Телесай, Наталя та Владислав Фалюші. 

За свідченням аскерівців, на автомобілях, які переганялись із Криму, були наліпки компанії «Крым Магистраль строй».

Эвелина Арифова, заместитель руководителя общественного формирования «Аскер» Фото: investigator.org.ua

«Можливо, українська техніка працювала під прикриттям цієї компанії «Крым магистраль строй» в Криму. Найближчим часом планують вивезти ще 13 одиниць техніки цієї компанії», – повідомила Евеліна Аріфова.

На знімку одного з  автомобілів, що переганялись із Криму, який ГФ «Аскер» надало Центру журналістських розслідувань, на капоті видно наліпку логотипу ТОВ «Крым магистраль строй», який можна побачити на сайті російської компанії. «Крым магистраль строй» є одним із фаворитів тендерів на дорожнє будівництва у Криму. Попри затримки  із виплатою заробітної плати і невчасно виконані роботи, вже отримала підряди майже на 1,2 мільярди рублів. 

Дніпровська і сімферопольська компанії пов’язані через своїх засновників, які є однією родиною.

ТОВ «Крым Магистраль Строй» було зареєстроване у Сімферополі у жовтні 2014 року, основним видом діяльності є будівництво магістральних доріг. У компанії два засновники: московське ТОВ «Спецрегионснаб», що записане на Антона Нестерова (є керівником кількох фірм попереднього власника Берієва) та Валерій Фалюш, який був зареєстрований як співвласник російської компанії рік тому, 9 лютого 2017 року. Валерій Фалюш є близьким родичем співвласників українського ТОВ «Дніпропром-М»: він є чоловіком  Наталії Фалюш, батьком Владислава Фалюша та тестем Андрія Телесая.  

Валерій Фалюш – колишній заступник глави Державної служби автодоріг України (2004 – 2010 рік). У 2014 році балотувався до ВР України від партії «Відродження» (№8 у списку).

Валерій Фалюш Фото: slovoidilo.ua

Андрій Телесай у телефонній розмові з кореспондентом Центру журналістських розслідувань підтвердив, що техніка належить «Дніпропром-М», а Валерій Фалюш є його тестем. Водночас переконував, що вони мають погані стосунки, тож самоскиди повертати було важко. Також Телесай повідомив, що перекидання техніки з окупованого Криму відбувалось під наглядом СБУ.

Андрей Телесай Фото: Facebook

«Я забрав свою техніку, я воював за неї, вибивав. Я забрав свою техніку, яка повинна бути тут. Тут нічого незаконного немає, тут усе під наглядом СБУ і правоохоронних органів. З мого боку ніякого порушення немає. Був договір оренди на три роки або десь так. Не міг забрати, бо договір аренді тільки закінчився», – сказав Телесай.

Родина Валерія Фалюша має у Криму ще один бізнес: Наталія Фалюш, її син Владислав та донька Юлія Фалюші є засновниками та власниками ТОВ «Золота середина». Це алуштинска компанія, основним видом діяльності якої у реєстрі РФ значиться діяльність із надання інших місць для тимчасового проживання. Як правило, такий КВЕД мають суб’єкти готельного бізнесу. 

В українському реєстрі знаходиться більш ніж півтора десятки компаній, співвласниками яких є Наталія, Владислав і Юлія Фалюші та її чоловік Андрій Телесай. Компанії, якими володіє рідня колишнього  високопосадовця Укравтодору, є фаворитами будівельних тендерів на рідній Дніпропетровщині.

Більше про перекидання спецтехніки з Криму вже третьою українською компанією, що заробляє на будівельних тендерах дорожників у окупованому Криму і на вільній території України, дивіться завтра, 6 лютого у програмі Питання національної безпеки (телепроект Центру журналістських розслідувань, ефір ТРК Чорноморська, 19.00 – 20.00). 

Як повідомляв Центр журналістських розслідувань, активісти ГФ «Аскер» зафіксували перекидання з окупованого півострова більше 40 одиниць спецтехніки для будівництва. З червня 2017 року через КПВВ «Чонгар» переводяться самоскиди ПрАТ «Коммунтранс». Техніку переганяють ТОВ «Дор-строй». Обидві компанії відомі завдяки мільярдним підрядам у дорожному будівництві: «Коммунтранс» відносять до структури бізнесорбіти колишнього генпрокурора Віктора Пшонки, а «Дор-строй» – до компаній, які контролює колишній керівник «Укравтодору» Володимир Демішкан. Обидва – з числа найближчих соратників Віктора Януковича. Про те, як «колишні» повертаються і заробляють по обидва боки Перекопу – у матеріалі Центру журналістських розслідувань  «Хто і навіщо переганяє будівельну техніку з Криму».

Інформаційна агенція “Центр журналістських розслідувань”
Kyiv Kyiv Ukraine
Перейти до панелі інструментів