Про чергове перекидання важкої техніки із окупованого Криму Центру журналістських розслідуваньповідомила Евеліна Аріфова, заступниця керівника Громадського формування «Аскер».
«У ніч на неділю через КПВВ проїхали сім самоскидів з номерними знаками серії АЕ, які належать компанії «Дніпропром-М». За інформацією ГФ «Аскер», ці авто неодноразово бачили в Криму, коли вони возили матеріали на будівництво Керченського мосту. Номери ми опізнали – це ті ж номери», – повідомила Евеліна Аріфова.
ТОВ «Дніпропром-М» зареєстроване у місті Дніпро. Його власниками є Андрій Телесай, Наталя та Владислав Фалюші.
За свідченням аскерівців, на автомобілях, які переганялись із Криму, були наліпки компанії «Крым Магистраль строй».

Эвелина Арифова, заместитель руководителя общественного формирования «Аскер» Фото: investigator.org.ua
«Можливо, українська техніка працювала під прикриттям цієї компанії «Крым магистраль строй» в Криму. Найближчим часом планують вивезти ще 13 одиниць техніки цієї компанії», – повідомила Евеліна Аріфова.
На знімку одного з автомобілів, що переганялись із Криму, який ГФ «Аскер» надало Центру журналістських розслідувань, на капоті видно наліпку логотипу ТОВ «Крым магистраль строй», який можна побачити на сайті російської компанії. «Крым магистраль строй» є одним із фаворитів тендерів на дорожнє будівництва у Криму. Попри затримки із виплатою заробітної плати і невчасно виконані роботи, вже отримала підряди майже на 1,2 мільярди рублів.
Дніпровська і сімферопольська компанії пов’язані через своїх засновників, які є однією родиною.
ТОВ «Крым Магистраль Строй» було зареєстроване у Сімферополі у жовтні 2014 року, основним видом діяльності є будівництво магістральних доріг. У компанії два засновники: московське ТОВ «Спецрегионснаб», що записане на Антона Нестерова (є керівником кількох фірм попереднього власника Берієва) та Валерій Фалюш, який був зареєстрований як співвласник російської компанії рік тому, 9 лютого 2017 року. Валерій Фалюш є близьким родичем співвласників українського ТОВ «Дніпропром-М»: він є чоловіком Наталії Фалюш, батьком Владислава Фалюша та тестем Андрія Телесая.
Валерій Фалюш – колишній заступник глави Державної служби автодоріг України (2004 – 2010 рік). У 2014 році балотувався до ВР України від партії «Відродження» (№8 у списку).

Валерій Фалюш Фото: slovoidilo.ua
Андрій Телесай у телефонній розмові з кореспондентом Центру журналістських розслідувань підтвердив, що техніка належить «Дніпропром-М», а Валерій Фалюш є його тестем. Водночас переконував, що вони мають погані стосунки, тож самоскиди повертати було важко. Також Телесай повідомив, що перекидання техніки з окупованого Криму відбувалось під наглядом СБУ.

Андрей Телесай Фото: Facebook
«Я забрав свою техніку, я воював за неї, вибивав. Я забрав свою техніку, яка повинна бути тут. Тут нічого незаконного немає, тут усе під наглядом СБУ і правоохоронних органів. З мого боку ніякого порушення немає. Був договір оренди на три роки або десь так. Не міг забрати, бо договір аренді тільки закінчився», – сказав Телесай.
Родина Валерія Фалюша має у Криму ще один бізнес: Наталія Фалюш, її син Владислав та донька Юлія Фалюші є засновниками та власниками ТОВ «Золота середина». Це алуштинска компанія, основним видом діяльності якої у реєстрі РФ значиться діяльність із надання інших місць для тимчасового проживання. Як правило, такий КВЕД мають суб’єкти готельного бізнесу.
В українському реєстрі знаходиться більш ніж півтора десятки компаній, співвласниками яких є Наталія, Владислав і Юлія Фалюші та її чоловік Андрій Телесай. Компанії, якими володіє рідня колишнього високопосадовця Укравтодору, є фаворитами будівельних тендерів на рідній Дніпропетровщині.
Більше про перекидання спецтехніки з Криму вже третьою українською компанією, що заробляє на будівельних тендерах дорожників у окупованому Криму і на вільній території України, дивіться завтра, 6 лютого у програмі Питання національної безпеки (телепроект Центру журналістських розслідувань, ефір ТРК Чорноморська, 19.00 – 20.00).
Як повідомляв Центр журналістських розслідувань, активісти ГФ «Аскер» зафіксували перекидання з окупованого півострова більше 40 одиниць спецтехніки для будівництва. З червня 2017 року через КПВВ «Чонгар» переводяться самоскиди ПрАТ «Коммунтранс». Техніку переганяють ТОВ «Дор-строй». Обидві компанії відомі завдяки мільярдним підрядам у дорожному будівництві: «Коммунтранс» відносять до структури бізнесорбіти колишнього генпрокурора Віктора Пшонки, а «Дор-строй» – до компаній, які контролює колишній керівник «Укравтодору» Володимир Демішкан. Обидва – з числа найближчих соратників Віктора Януковича. Про те, як «колишні» повертаються і заробляють по обидва боки Перекопу – у матеріалі Центру журналістських розслідувань «Хто і навіщо переганяє будівельну техніку з Криму».