Порошенко не декларує витрати на рекламу автокефалії – ЧЕСНО

Президент України Петро Порошенко не декларує витрати на рекламні ролики «на підтримку автокефалії», які він нібито сплатив самотужки, хоча в серпні в Адміністрації президента повідомила, що Порошенко з власної кишені оплатив трансляцію рекламних роликів і нібито повинен був відбити ці витрати в декларації.

Фото: chesno.org

Про це повідомляє Громадський рух «ЧЕСНО», передає Центр журналістських розслідувань.

50-секундний ролик стосувався не тільки церкви, а й транслював посил з зовнішньої реклами, яка з’явилася по всій країні, принаймні з середини червня – тобто на два місяці раніше, ніж телереклама. У червні по всій країні з’явилася реклама від імені Порошенко з меседжами про армію, мовою і безвіз з ЄС. З середини липня стиль реклами змінили, а «безвіз» замінили на «віру». З того часу тріо головних меседжів не змінювалося і було повторено в телерекламі.

З такої послідовності випливав висновок, що питання церкви і автокефалії є лише складовою частиною загальної інформаційної кампанії Петра Порошенка напередодні офіційного старту передвиборчої кампанії.

Фото: chesno.org

На офіційний запит ЧЕСНО в Адміністрації президента заявили, що зовнішньої рекламі не розміщували і не адмініструють сторінку Порошенко в Facebook, а відповідно, не знають, хто систематично оплачує на ній рекламні повідомлення.

Згодом на телебаченні з’явилися рекламні ролики, які за стилем наслідували білборди від імені Порошенко. 14 серпня в АП повідомили, що Петро Порошенко вже сплатив рекламу.

«Рекламна кампанія була оплачена за рахунок власних коштів Петра Порошенка, з яких сплачені всі податки, згідно з укладеними договорами з телеканалами. А всі витрати, пов’язані з розміщенням, будуть відображені в декларації Президента України до 2018 року», – повідомили в АП у відповідь на інформаційний запит.

Разом з тим, всупереч анонсу Адміністрації президента, Порошенко так і не подав до НАЗК повідомлення про ці витрати, хоча будь-який суб’єкт декларування повинен внести зміни максимум протягом 10 днів з дня вчинення витрати.

Фото: chesno.org

Громадські активісти підрахували, що Порошенко повинен заплатити за свої ролики на телебаченні приблизно кілька мільйонів гривень. А отже, витрати Порошенко могли перевищувати 50 мінімальних зарплат.

Перед публікацією ЧЕСНО намагався отримати коментар від АП щодо незадекларованих витрат президента на зовнішню і телевізійну рекламу, проте в департаменті інформаційної політики АП відмовилися від коментарів.

Інформаційна агенція “Центр журналістських розслідувань”
Kyiv Kyiv Ukraine