ЧЕСНО: Порошенко витратив на вибори 585 млн грн – в чотири рази більше ніж Зеленський

Новини
Чауса
Петро Порошенко та Володимир Зеленський

Програвший вибори президент України Петро Порошенко виступив єдиним донором власної виборчої кампанії, яка обійшлася йому у 585 млн грн. Це в чотири рази більше, ніж витрати на вибори Володимира Зеленського, за якого в результаті проголосували утричі більше виборців ніж за Порошенка.

Про це повідомляє рух ЧЕСНО, який проаналізував витрати обох кандидатів на передвиборчу агітацію у першому турі згідно їх остаточних фінансових звітів, передає Центр журналістських розслідувань.

Зокрема, фонд Петра Порошенка наповнювався лише з одного джерела – власних коштів кандидата та склав 585 млн грн. Це у 4 рази більше, ніж у Володимира Зеленського.

Найбільше коштів в ході першого туру Порошенко витратив на телерекламу – 329 млн грн (56% від усіх витрат). Президент замовляв рекламу на телеканалах, зокрема, на каналах «Україна» – 96,4 млн грн, Інтер – 47 млн, СТБ – 31,8 млн, Прямий – 21,8 млн.

Ще однією суттєвою статтею видатків для Порошенка було розміщення зовнішньої реклами в ході передвиборчої агітації до першого туру – 58,2 млн грн(10% від усіх витрат).

Серед ТОП-5 компаній-отримувачів коштів із виборчого фонду Порошенка – фірми, що надають послуги з виготовлення друкованих агітаційних матеріалів: ТОВ «Інтерконтиненталь-Україна» (отримала 44,5 млн) та ТОВ «ГК «Статус Інвест Інжиніринг» (31,8 млн).

2,2 млн грн кандидат перерахував НСК «Олімпійський» – за проведення заходів 14 та 19 квітня. 19 квітня на стадіоні відбулися дебати переможців першого туру виборів, а 14 квітня – прес-конференція Порошенко.

В свою чергу, Володимир Зеленський задекларував 143 млн грн витрат у першому турі виборів. Кошти на ведення кампанії кандидат переважно отримав з приватних внесків та фінансування партії. 75% фонду Зеленський витратив на телерекламу.

Виборчий фонд Володимира Зеленського поповнювався з різних джерел: внески фізичних осіб – 71,7 млн та від партії «Слуга Народа» – 65,9 млн, власні кошти кандидата – 11,7 млн, внески юридичних осіб – 7,1 млн.

З-поміж 5 донорів, які зробили найбільші внески до фонду Зеленського – компанії ТОВ «Агроче Плюс» та ТОВ «Інтеренерготрейд», які перерахували на рахунок кандидата по 3 млн грн. Обидва бізнеси зареєстровані у Черкаській області та займаються оптовою торгівлею: перша – зерном, друга – паливом.

Серед приватних внескодавців, які профінансували виборчу кампанію – колеги Зеленського по «95 кварталу», члени «Команди Зеленського», колишні нардепи.

75% коштів (близько 107 млн) із виборчого фонду Зеленського пішло на транслювання реклами на ТБ. Володимир Зеленський замовляв телерекламу на більшості національних телеканалів: ICTV – на 19 млн, СТБ та 1+1 – по 17 млн, ТРК «Україна» – 16,6 млн, Інтер – 13,7 млн, Новий Канал – 10,5 млн.

22,5 млн (16% фонду) переможець президентських виборів витратив розміщення реклами на зовнішніх носіях. Ці кошти отримала одна компанія – ТОВ «Концепт Медіа».

Нагадаємо:

  • 30 квітня Центральна виборча комісія України встановила офіційні результати другого туру виборів президента 21 квітня і оголосила Володимира Зеленського, який набрав 73,22% голосів виборців, новообраним президентом України.