В Украерорусі пояснили, де саме пропонується використовувати повітряний простір над Чорним морем для операцій НАТО

Новини
Патрульнbй протичовновий літак ВМС США Boeing P-8A Poseidon Фото: US Navy by Liz Wolter

В Украерорусі пояснили, що Україна пропонує НАТО використовувати для своїх повітряних операцій повітряний простір у Сімферопольському районі польотної інформації (РПІ), що включає в себе західні райони Чорного моря над островом Зміїний і біля Одеського узбережжя. Про польоти над окупованим Кримом мова не йде, оскільки повітряних простір над ним залишається забороненим для використання.

Про це агентству «Кримські новини» повідомили у Державному підприємстві обслуговування повітряного руху України (Украерорух), яке є національним провайдером аеронавігаційного обслуговування.

В Украерорусі зазначили, що пропозиція України використовувати для повітряних операцій НАТО з транспортування військ, обладнання, вантажів, тощо, повітряний простір над Чорним морем торкалася саме району над островом Зміїний і біля Одеського узбережжя.

«Повітряний простір, власне, над Кримом і територіальними водами залишається закритим. Йдеться про західну частину Сімферопольського району польотної інформації, доступну для планування і виконання польотів. Про шість трас, безпеку польотів за якими підтверджено міжнародними організаціями», – роз’яснюють у компанії.

Після окупації Росією Криму та окремих районів Донбасу частина українського повітряного простору була заборонена для використання. Через це маршрути міжнародних авіаперевезень переважно змістились на південь, вздовж узбережжя Туреччини та меншою мірою – на північ, через Білорусь.

У серпні 2020 року Агенція Європейського Союзу з безпеки польотів (EASA) і Федеральна авіаційна адміністрація США (FAA) підтвердили ефективність запроваджених спеціальних процедур обслуговування повітряного руху в районі Сімферопольського РПІ (над Чорним морем) і рекомендувала до використання світовими авіакомпаніями шість повітряних трас у цьому районі.

Динаміка від заборони до розширення дозволу на польоти в західному регіоні Чорного моря Ілюстрація: Украерорух

Керівник Украероруху Андрій Ярмак висловлював сподівання, що світові авіакомпанії повернуться на ці маршрути, а Україна знов почне отримувати доходи від обслуговування транзитних літаків.

«Це потенційні фінансові надходження і міжнародне підтвердження права для України забезпечувати безпечне обслуговування повітряного руху в цій зоні. З іншого — можливість отримати додаткові переваги для авіакомпаній. Це стосується скорочення часу польоту, заощадження пального, екологічних переваг тощо. Тож нині активно працюємо над тим, як найефективніше використовувати ці маршрути. Ведемо перемовини з авіаперевізниками: демонструємо їм потенційні переваги, здійснюючи спеціальні моделювання та надаючи відповідні розрахунки для рейсів, які можуть виконуватися за цими маршрутами», – пояснив Ярмак.

На його думку, ці шість трас вигідні для польотів із країн Перської затоки до Центральної та Північної Європи. У 2020 році їх вже почали використовувати турецька лоукост-компанія та ізраїльський перевізник.

«Схоже, незабаром згадані райони зможуть використовуватись для транспортування вантажів не лише цивільними, але й військовими літаками Альянсу. І саме в цьому полягає суть пропозиції використовувати український повітряний простір в регіоні для операцій НАТО, яку зараз озвучило Міністерство інфраструктури», – пише агентство.

Як повідомлялось, 10 лютого міністр інфрастурктури Владислав Криклій заявив, що Україна сподівається на підтримку НАТО у моніторингу повітряної ситуації вздовж кордону з Росією та пропонує використовувати для повітряних операцій Альянсу повітряний простір у Сімферопольському районі польотної інформації (РПІ), що включає повітряний простір над суверенною територією України та над відкритими водами Чорного моря, де відповідальність за обслуговування повітряного руху делеговано Україні міжнародними договорами.

Нагадаємо:

  • Після анексії Криму Росією в березні 2014 року Державіаслужба України прийняла рішення про заборону всіх польотів над кримським півостровом. На початку квітня 2014 року Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) офіційно підтвердила контроль українських авіавластей над кримським авіаційним простором.
  • У квітні 2014 року Європейська організація з безпеки аеронавігації (Євроконтроль, EASA), слідуючи конвенції ICAO про міжнародну цивільну авіацію, заборонила польоти до Криму, якщо вони не були узгоджені з українською стороною.