У Криму окупанти вирубають тисячі червонокнижних дерев для будівництва севастопольської ділянки траси «Таврида»

Новини
Таврида
Схема автотрассы "Таврида" Фото: kafanews.com

Окупанти в Севастополі вирубають більше 7 тисяч червонокнижних дерев для будівництва 8-го етапу траси «Таврида». Контракт, який передбачає знесення рослин і виконання компенсаційних висадок, був укладений між департаментом транспорту та розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури Севастополя і ГАУ «Севастопольський лісгосп».

Згідно з документами, розміщеними на сайті державних закупівель, підрядник повинен вирубати 7760 дерев, занесених до Червоної книги Російської Федерації, а саме:

5011 сосен Паласса, 2633 сосни пицундськой і 116 ялівців високих.

Компенсаційні висадки співробітники лісгоспу повинні провести на території Мекензієвського дільничного лісництва. Кількість нових рослин, як зазначається в контракті, має в два рази перевищити кількість тих, що вирубуються.

Загальний список планованих до висадки дерев виглядає наступним чином:

10.022 шт. сосни Палласа;
3342 шт. сосни пицундськой;
232 шт. ялівцю високого;
962 шт. сосни пицундськой (пересадка зі старої ділянки).

Ціна укладеного контракту становить більш 37,5 млн рублів. Виконати два етапи робіт (вирубка і пересадка дерев, а після компенсаційні заходи) підрядник зобов’язаний до 1 грудня 2022 року.

Як пише видання ForPost, це не перший раз, коли для будівництва важливих інфраструктурних об’єктів в Севастополі доводиться вирубувати дерева. Найбільший резонанс викликала історія медичного кластера, для зведення якого доведеться вирубати близько 7,5 тисячі зелених насаджень, з яких 2 тисячі 446 входять до Червоної книги Російської Федерації.

Російський президент Володимир Путін 27 серпня 2020 року в окупованому Криму відкрив рух по одній з ділянок автотраси «Таврида», введення в експлуатацію 250 кілометрів якої від Керчі до Севастополя планували до кінця 2020 року. Путін проїхався за кермом президентського лімузина по трасі і доручив побудувати більше з’їздів з неї в бік моря «для зручності туристів».

Нагадаємо:

  • Генеральним підрядником будівництва дороги була визначена компанія ЗАТ «ВАД» (Санкт-Петербург), яка в 2014 році увійшла до списку «королів держзамовлення» за версією Forbes, зайнявши з отриманими з держбюджету 35 млрд. руб. п’яте місце. Підряд на будівництво «Тавриди» компанія отримала без конкурсу.
  • На початку серпня 2017 року прем’єр-міністр Росії Дмитро Медведєв повідомив, що підписав розпорядження за видатками бюджету на 2018 рік і період 2019-2020 років, де передбачено 14,36 млрд руб на будівництво «Тавриди» в Криму.
  • 20 листопада 2017 року «Служба автодоріг Республіки Крим» уклала контракт на будівництво на півострові автотраси «Таврида» вартістю 137 млрд рублів з Вологодської компанією «ВАД».
  • У січні 2018 року США розширили санкційний список, запроваджений через агресію РФ в Україні, додавши в нього АТ «ВАД», а також її керівників: генерального директора Валерія Абрамова і його першого заступника Віктора Перевалова. У березні 2019 року Перевалов, який на той момент був уже гендиректором ЗАТ «ВАД», був включений у санкційний список СНБО України.
  • Робочий рух двома смугами траси від Керчі до Сімферополя (близько 190 км) було відкрито в кінці грудня 2018 року, ще двома – в липні 2020 року. Вартість вже побудованих ділянок дороги загальною довжиною 250,7 км складає близько 150 млрд рублів. Кошти передбачені «Федеральною цільовою програмою розвитку Криму і Севастополя».