ЄС погодив текст угоди з Україною про лібералізацію автоперевезень – переміщення без дозволів

Новини
автоперевозки

Україна та ЄС погодили фінальний текст угоди про лібералізацію автоперевезень, що передбачає переміщення без дозволів.

Як повідомляє Міністерство інфраструктури України, «завдяки укладанню такої угоди ми зможемо суттєво покращити та прискорити логістику між Україною та ЄС».

«Це критично важливо саме зараз, коли в умовах блокади морських портів українська економіка повністю залежить від стабільної логістики на західних кордонах. Паралельно ми працюємо над розбудовою прикордонної інфраструктури, яка значно збільшила би пропускну спроможність на західних кордонах», – заявив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.

Як зазначають у міністерстві, обмежена кількість дозволів на міжнародні перевезення була досить критичною проблемою для українських перевізників упродовж останніх п’яти років, оскільки за цей час товарообіг із країнами Євросоюзу зріс майже вдвічі, а кількість вантажоперевезень автомобільним транспортом – на 42%.

Водночас кількість дозволів на міжнародні перевезення в окремі країни ЄС скорочувалася, що призводило до великих втрат і українських перевізників, і економіки країни загалом.

У Мінінфраструктури наголосили, що підписання спеціальної угоди про лібералізацію перевезень автотранспортом Україна-ЄС скасовує необхідність отримання відповідних дозволів на постійній основі й дасть змогу уникнути зупинення експорту української продукції через автомобільні пункти пропуску.

Як повідомив заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм, «за три останні місяці у зв’язку з блокуванням українських портів обсяг товарообігу з ЄС автомобільним транспортом зріс у декілька разів.

«Для розуміння, лише палива автомобільним транспортом було імпортовано у 15 (!) разів більше ніж у довоєнні часи. Очевидно, ніяка дозвільна система такого навантаження б не витримала, і був великий ризик зупинки експорту автотранспортом вже у вересні-жовтні. Після підписання Угоди про транспортну лібералізацію проблему нестачі дозволів на міжнародні перевезення буде вирішено остаточно. Підписання документа планується до кінця поточного місяця», – повідомив Найєм.

  • Після підписання 2016 року угоди про зону вільної торгівлі товарообіг України з країнами Євросоюзу зріс майже вдвічі, а кількість вантажоперевезень автомобільним транспортом – на 42%. Водночас кількість дозволів на міжнародні перевезення в окремі країни ЄС не лише не збільшувалася, а й навіть скорочувалася.
  • Після повномасштабного вторгнення росії у лютому 2022 року обсяг експорту автомобільним транспортом та потреба у міжнародних дозволах зросла у кілька разів. Поки що цю проблему вирішують тимчасовим скасуванням на вантажні перевезення. Дозволи скасували Австрія, Угорщина, Італія, Латвія, Естонія, Болгарія, Німеччина, Данія, Литва, Румунія, Греція та Словаччина.
  • В умовах морської блокади Росії Україна налагодила два канали експорту зерна – через Польщу та Румунію, а також веде переговори з державами Балтії.