Харківський завод із орбіти «слуги народу» Куницького постачав зарядні станції для окупованого Криму – «Схеми»

Корупція
Зарядна станція фірми DriveEnergy виробництва харківського заводу Autoenterprise в окупованому Криму. Фото з соцмереж

Харківський завод Autoenterprise з орбіти народного депутата від партії «Слуга народу» Олександра Куницького ,починаючи із 2016 року, попри російське вторгнення, постачав продукцію до РФ – в тому числі для державної структури «Россети». А у 2021 році підприємство розпочало партнерство із кримським бізнесменом, який на базі харківської продукції розбудував мережу заправних станцій в Криму під егідою окупаційної влади півострова.

Про це йдеться в розслідуванні проєкту «Схеми» (Радіо Свобода).

Холдинг Autoenterprise займається виробництвом та встановленням зарядних станцій для електрокарів та імпортом машин з-за кордону, службою таксі і каршерінгом. Його офіційним власником є харків’янин Дмитро Ніконов.

Згідно з документами, які є у розпорядженні «Схем», Олександр Куницький ще до депутатства був глибоко інтегрований у холдинг та працював на різних посадах у фірмах Autoenterprise.

Крім того, отримавши мандат нардепа від «Слуги народу», Куницький зробив офіційного власника Autoenterprise Дмитра Ніконова своїм помічником, а свою депутатську приймальню розмістив безпосередньо на харківському заводі.

Розслідувачі стверджують, що Autoenterprise почав постачати свою продукцію щонайменше з 2016 року.

Журналісти змогли дістати та проаналізувати з десяток контрактів холдингу і верифікувати їх через базу імпортно-експортних операцій ImportGenius та вашингтонському Центру оборонних досліджень.

«Замовником харківського обладнання в Росії здебільшого були приватні клієнти. Але українські зарядки також замовляли державні структури Росії, наприклад, холдинг «Россети», – йдеться в матеріалі.

Зарядна станція державного холдингу «Россети» виробництва харківського заводу Autoenterprise у Росії. Фото з соцмереж. Колаж: Схеми

При цьому в Autoenterprise знали, для кого саме збирають станції, оскільки одразу брендували їх під час виробництва.

Постачанням обладнання із Харкова до Росії займалася компанія «АЄ Фекторі» з групи Autoenterprise. Загалом російська географія продажів широка – Липецьк, Балашиха, Бєлгород, Воронеж, Москва, Зеленодольськ, Краснодар.

Крім того, у 2023 році окупаційною владою Криму було відкрито мережі електрозаправних станцій із найбільшим хабом у Сімферополі, на базі станцій українського виробництва Autoenterprise, під брендом – DriveEnergy.

Зарядні станції фірми DriveEnergy виробництва харківського заводу Autoenterprise в окупованому Криму. Фото з соцмереж. Колаж: Схеми

Також у травні 2021 року була підписана дилерська угода між харківською фірмою «АЄ Фекторі» та фірмою DriveEnergy, яка у Сімферополі займається продажем електротранспорту.

В отриманому журналістами договорі, зазначається, що харківське підприємство «АЄ Фекторі» мало протягом 2021-2022 років продавати зарядні станції та комплектуючі кримській компанії, виготовлені у Харкові під брендом DriveEnergy. А також навчити його персонал поводитися із технікою та проводити гарантійне обслуговування обладнання.