InformNapalm розкрив схему обслуговування Су-30СМ РФ французьким обладнанням Thales і Safran

Влада
Багатофункціональний російський винищувач Су-30СМ Фото: Vitaly Yurtaev

РФ за допомогою казахстанської фірми-“прокладки” змогла налагодити процес обходу санкцій та успішно обслуговує обладнання відомих французьких компаній Thales та Safran на літаках Су-30СМ.

Про це йдеться у розслідуванні InformNapalm.

Станом на 2024 рік росіяни мають до 130 одиниць модернізованих винищувачів Су-30СМ, які активно використовуються окупантами. На них було встановлено цілий список високотехнологічної авіоніки компаній Thales та Sagem (після поглинання останньої – Safran).

Зокрема, встановлені багатофункціональні дисплеї SMD55S та SMD66S (виробник Thales), радіотехнічна система корекції та посадки TLS2020 (виробник Thales), радіонавігаційна система TACAN-NC12 (виробник Thales), індикатори на тлі лобового скла HUD 3022 (виробник Thales) виробник Safran).

“Без перерахованого обладнання пілот фактично стає сліпим, а російський літак перетворюється на купу заліза в повітрі. Щоб продовжувати експлуатувати борти та бомбардувати українські міста, росіянам потрібно постійно обслуговувати французьке обладнання”, – пояснюють аналітики.

Ще до повномасштабного вторгнення в РФ були амбітні плани щодо імпортозаміщення цього обладнання. Воно навіть відбувається – швидкість процесу незрівнянна з кількістю бортів, які потрібно обслуговувати зараз. А робити це можна лише сертифікованим виробником фахівцям на такому самому сертифікованому обладнанні.

Після дослідження документів у InformNapalm висувають дві версії подій.

Кремль готувався до посилення санкцій проти Росії задовго до повномасштабного вторгнення. Для цього шукали шляхи обходу санкцій та знайшли казахстанську компанію.

Згадані контракти були підписані заднім числом вже після початку великої війни та оголошення Thales про вихід із російського ринку у червні 2022-го.

На другий варіант вказує лист директора російської компанії – колезі з казахстанської від 26 серпня 2022 року, а якому вказується планова кількість виробів для ремонту за 2022-й та 2023 рік. Дивно, що сторони уклали договір у листопаді 2021 року, а конкретну кількість обладнання уточнювали вже влітку 2022 року. У тому ж листі відкрито згадується, що Росія готова профінансувати придбання казахською компанією приладів у виробника.