У Маріуполі в один день і вперше в цьому році відбулися дві події: відкрилась навігація в порту і відбулось тестування залізниці в порт. Обидві зафіксували на відео мешканці тимчасово окупованого міста, радник мера Петро Андрющенко ідентифікував судно.
8 квітня 2024 року вперше з початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну залізницею до порту зайшов вантажний потяг.
“Перший за довгі часи вантажний потяг порожняком зайшов в порт. Поки без подальшого руху, лише маневрування. За попередньою інформацією – тестовий прогін з ММК ім. Ілліча для вивезення металобрухту морем.
Але. Ключове – тестове. Якщо росіяни добудують залізницю до Ростова – вірогідність нетестового постачання зброї дорівнює 99,9 відсотка”, – повідомив радник мера Маріуполя Петро Андрющенко.
Як повідомляв ЦЖР, наприкінці лютого 2024 р., на “Маріупольському металургійному комбінаті імені Ілліча” окупанти задіяли кілька вцілілих тепловозів для вивезення залишків металопродукції. Тоді ж стало відомо про перші тестові потяги на новій залізниці в 40 км на північ від Маріуполя.
Вочевидь, поновлюється і повноцінна робота порту, який був на простої з січня 2024 року.
“Сьогодні перше судно з Маріупольського порту вийшло з вантажем. Зерно. Знов. Судно класу РМ3, назва СТК (STK) 1060, в управлінні РКС-Новороссия”, – повідомив Петро Андрющенко в Telegram.
Також радник мера ідентифікував чотири піратських судна, якими Росія вивозить награбоване з Маріуполя. Усі балкери класу “річка-море” в оперативному управлінні “РКС – Новоросія” – “підприємство-гаманець” Марата Хуснулліна. Два судна були відомі раніше – “Междуреченск” та “РМ3”.
- Двома іншими, як і повідомляв у вересні 2023 року Центр журналістських розслідувань, виявилися STK-1003 ( IMO 8326058) та STK-1016 (IMO 8521880). Балкери належать «Северо-Западному пароходству», що входить до судноплавного дивізіону транспортної групи UCL Holding російського олігарха Владіміра Лісіна.