Судно, яке восени 2024 року кілька разів потайки вивозило крадене зерно та вугілля із порту окупованого Маріуполя, ідентифіковане ЦЖР як суховантаж «Alfa-1» (IMO: 9045601).
Як повідомляв ЦЖР в кінці листопада, чотири з пʼяти нових балкерів, помічених в Маріуполі восени, долучилися до нашого реєстру піратського флоту Росії на Азові. Це були «віджата» у 2022 році у сирійських власників «lady Augusta» (IMO: 9163568) та російські балкери Victoria V (IMO: 9454125), Petrotrans 5905 (IMO: 9910090) і «Alfa M» (IMO: 9419084).
Пʼяте судно в режимі «невидимки» протрималося недовго. З вересня щонайменше тричі, а ще по разу влітку та навесні, в порту Маріуполя з майже стовідсотковою вірогідністю був помічений суховантаж «Alfa-1» (IMO: 9045601). Балкер вивозив заздалегідь підготовлене на причалах вугілля та білу глину, а останній свій вантаж з краденими українськими копалинами «Alfa-1» вивантажило в турецькому порту Самсун.

Порівняння фото балкера в порту Маріуполя та «ALFA-1» (IMO: 9045601) з сайту www.vesselfinder.com Колаж: investigator.org.ua
За даними бази Міжнародної морської організації, судно належить російському ТОВ «Ника Шиппинг», яке у квітні 2023-го заснував і очолив Цепляєв Сєрґєй Владіміровіч із Санкт-Петербурга.
На спільноти мореплавців MagicPort зазначено, що, окрім «Alfa-1», компанія «Ника Шиппинг» є менеджером ще трьох суден – вже добре відомих порушників «Alfa-M» та “Victoria V”, а також балкера “Victoria K” (IMO 1041348).
Та ось, що цікаво: в офіційній базі даних IMO юридична адреса Nika Shipping LLC вказана, як «Офіс №82, проспект Миру, 15, Донецьк. Росія». Схоже, маємо прецедент, коли міжнародна інституція , яка є спеціалізованою установою ООН, документально визнала анексію Росією частини території України.
Такі дії повністю суперечить Резолюції Генеральної Асамблеї ООН «Територіальна цілісність України. Захист принципів статуту ООН», за яку 12 жовтня 2022 року проголосували 143 країни – члени Організації. Як і Резолюція від березня 2014 року щодо невизнання кримського псевдореферендуму і зміни статусу АР Крим і Севастополя, ця Резолюція Генасамблеї ООН також не визнає зміну українських кордонів і статусу Донецької, Луганської, Херсонської та Запорізької областей України, захоплених Росією.
Відтак дані, внесені до бази ІМО щодо адреси компанії – власниці судна-порушника, мають бути змінені. Про недостовірну інформацію в базі ІМО ЦЖР повідомить представника України в цій організації.
Детальніше про нові судна піратського флоту Росії в Азовському морі та про їх маршрути дивіться в сюжеті Сергія Старушка Судновласники та маршрути піратського флоту Росії.