Що обіцяла Верещук на межі з Кримом, мрії про порт Генічеськ і доля колаборантки Новосельської

ВНБ

«Питання національної безпеки» з Валентиною Самар (проект Центру журналістських розслідувань, ефір ТРК Чорноморська), випуск від 23 листопада 2021 року.

Цей випуск відкривається репортажем з КПВВ «Каланчак», де 22 листопада вперше побувала Ірина Верещук, нещодавно призначена віце-прем’єром та міністром з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України.

Вона пообіцяла, що вже до кінця року ДП «Реінтеграція та відновлення» Мінреінтеграції нарешті візьме на баланс сервісні зони усіх КПВВ на адмінкордоні з Кримом і запустить їх роботу. Чи зможе черговий міністр вирішити цю проблему, а також прибрати з КПВВ нелегальних перевізників, тіньових валютних мінял з їхніми «кришами» в погонах, та запустити на межу з Кримом прозорий і патріотичний бізнес, розкажуть у сюжеті кореспонденти ЦЖР Петро Коберник та Альона Ніколова.

Друга частина випуску присвячена Генічеську, який втратив свій статус торговельного порту на Азові і став портопунктом. Спочатку він був у структурі Скадовського порту, тепер – відокремлений підрозділ порту Бердянська, в програмі розвитку якого жодного слова про розвиток Генічеського портопункту немає. В Генічеську є люди, які не полишають надії повернути місту його порт – мотор, який перезапустить міську економіку. При цьому ентузіасти впевнені: у протоці Тонка цілком мирно уживуться і рибалки, і морська охорона прикордонників, і навіть катери ВМС України. Подробиці у матеріалі Свєти Єрещенко і Микити Панасенка.

***

Відеоблог Євгенія Лешана про чергову посадку кримського квазіміністра із уряду колаборантів. Цього разу слідчий комітет Росії зацікавився Аріною Новосельською, яка з лютого 2014 року і до останніх днів очолювала так зване «міністерство культури» окупованого Криму. Хабар у 25 мільйонів рублів Новосельська отримала від пітерського ТОВ «Меандр» – за загальне сприяння компанії в будівництві бетонного монстра – Центру дитячого театрального мистецтва в самісінькому центрі Сімферополя. ЦЖР неодноразово розповідав про те, як «Меандр» наживався на держзамовленнях із реставрації захопленої окупантами культурної спадщини Криму.