Луценко знімає рекламні ролики про ГПУ для свого піару – ЗМІ

Новини
Генеральнbй прокурор України Юрій Луценко

Генеральний прокурор України Юрій Луценко використовує своє відомство для самореклами в українських ЗМІ. У лютому ГПУ запустила на телебаченні і радіо так звану соціальну рекламу, яка демонструє досягнення, нібито досягнуті відомством.

Про це пише англомовне українське видання «Kyiv Post», повідомляє Центр журналістських розслідувань з посиланням на видання Українська правда.

«Ролики транслюються під виглядом соціальної реклами. Для багатьох стало несподіванкою, що служба з 15 тисяч чоловік, відома тим, що не розслідує будь-яких серйозних злочинів або випадків корупції, мала будь-які досягнення», – йдеться в публікації.

У виданні додають, що Луценко, який став генпрокурором в травні 2016 року, використовує підконтрольне йому відомство в якості платформи PR для свого політичного майбутнього.

Журналісти відзначають, що на початку лютого телеканали ICTV та 1 + 1, а також різні радіостанції почали щодня транслювати рекламні оголошення, які закінчуються девізом: «Запровадити закон, встановити справедливість. Юрій Луценко».

«Існують три версії реклами, які трохи відрізняються. У них сказано про конфісковані активи ГПУ, яка «допомогла повернути понад 44 млрд. Гривень», і ці гроші були використані для будівництва нових доріг, зміцнення державного кордону та поліпшення служб охорони здоров’я в сільській місцевості», – повідомляє видання.

«Луценко – перший генеральний прокурор, який так сміливо користується офісом для свого власного піару», – сказав експерт реанімаційного пакету реформ Володимир Петраковський.

Він заявив, що раніше подав до Генпрокуратури запит про вартість такої реклами, але поки не отримав відповіді.

Повідомляється, що в системі державних закупівель ProZorro відсутні конкурси прокуратури, пов’язані з відеовиробництвом. У виданні додають, що в ГПУ не відповіли на прохання прокоментувати ситуацію, що виникла.

«Луценко є першим генпрокурором в історії України, який отримав цей пост без юридичної освіти або будь-якого відповідного досвіду. Замість цього у нього була відданість Порошенко, чию партію він очолював», – сказано в публікації.

Автори додають, що після двох років керівництва Луценка критики кажуть, що він не займався реформуванням інституту, а скоріше лобіював розширення повноважень прокурорів, обмежуючи маневри для Національного антикорупційного бюро України та Спеціальної антикорупційної прокуратури.

У виданні підкреслили, що на думку експертів, реклама Генпрокурора націлена головним чином на те, щоб підкреслити роль Луценко як лояліста Порошенко.

«За допомогою реклами вони намагаються змінити точку зору про Луценка, тому що він, швидше за все, повернеться в політику, йому немає місця в прокуратурі. Це також повідомлення про те, що прокуратура відмінно працює при уряді Порошенко», – сказав юрист, експерт Антикорупційної групи РПР Олександр Лемен.

Як додала заступник редактора «Kyiv Post» Ольга Руденко, оскільки реклама Луценко маркована як «соціальна», телеканали зобов’язані показувати її безкоштовно.

«Тільки насправді це не соціалка, а справжнісінька політична реклама Юрія Луценка. Цей ролик закінчується слоганом «Виконуємо закон. Встановлюємо справедливість. Генеральний прокурор Юрій Луценко». Ще там є #безпрецедентнаспецконфіскація», – написала Руденко в Facebook.

Вона звернула увагу, що ролик про «Виконуємо закон» насправді закон порушує, оскільки соціальна реклама не може містити згадку про рекламодавця. Виняток робиться лише для громадських об’єднань та благодійних організацій, якими ГПУ не є.