Ільменіт для «Кримського титана» Фірташа складують у порту Донузлава

Новини

Російські судна-порушники режиму закритих кримських портів доправляють до порту Донузлав (Євпаторійський морський порт) п”ять тисяч тонн ільменітового концентрату для заводу «Кримський титан» українського олігарха Дмитра Фірташа. Раніше сировину складували лише у керченському порту Камиш-Бурун. 

Про це повідомив експерт Фонду «Майдан закордонних справ», головний редактор порталу BlackSeaNews Андрій Клименко, передає Центр журналістських розслідувань.

«9 квітня 2018 старезний російський порушник з нашого «чорного списку» NEFTERUDOVOZ-2 (Year Built: 1969. Ship manager YEYA SHIPPING LTD, Office 311, ul Armavirskaya 45, Yeysk, Krasnodarskiy kray, 353680, Russia), наближається до входу в озеро Донузлав з вантажем близько 2,5 тис. тон ільменітової руди (сировина для титанового виробництва, завод «Титан» в Армянську, Крим), яку він прийняв 7-8 квітня на рейді порту Кавказ в Керченський протоці (стоянка 451) з борту судна AHMAD PRINCE (належить компанії з Лівану). Привезено ільменіт не з Самсуна, а з іншого турецького порту – Хопа, малесеньке місто поблизу кордону з Грузією», – пише Клименко на своїй сторінці у Фейсбук.

Другий відомий російський порушник – VOLGO BALT-156 теж взяв з AHMAD PRINCE близько трьох тисяч тон ільменіту днем пізніше і також вирушив у понеділок у напрямку Донузлава.

«Тобто, моя гіпотеза, що п. Фірташ вирішив зробити в Донузлаві (місце колишньої бази ВМС України в 25 км на північний захід від Євпаторії) склад ільменіту отримала ще одне підтвердження», – вважає Клименко.

За його версією, через жорсткий журналістський контроль за ввезенням ільменіту в Крим у останні три місяці, власник «Кримського титану» робить запаси сировини і  шукає нове місце для її складування. Раніше, як повідомлялось, «ільменітова схема» передбачала вивантаження ільменітового концентрату на складах ТОВ «Ген інвест» у керченському порту Камиш-Бурун. 

«Вони завезли дуже великий обсяг ільменіту (сировини для виробництва титану) через Камиш-Бурун (один з портів Керчі). А тепер почали робити запаси, бо чують, що той самий звірок – близько. Тому п. Фірташ вирішив зробити в Донузлаві склад ільменіту. Його нічим накривати не треба. Потім військові РФ за своїм планом зроблять 20 км жд з Донузлаву до Євпаторії,« – прогнозує експерт.

  

Центр журналістських розслідувань повідомляв, що  «ільменітова схема» поставок української сировини на завод «Кримський титан» в окупованому Армянську час від часу змінюється, у ній  з”являються нові маршрути і учасники. Останнім часом  ільменітовий концентрат доправляють через турецькі порти у Керченську протоку, де на рейдовій перевалці порту «Кавказ» (Краснодарський край, РФ) перевантажують на російські судна і відправляють у керченський порт Камиш-Бурун. У 2018 році серед перевізників ільменіту з’явились і судна під українським прапором з портом приписки Херсон. Як виявив Центр журналістських розслідувань, вони записані на три компанії із однією адресою у Херсоні, однак легалізованою в Україні є лише одна із них.

Подробиці у матеріалі «Ільменіт для Кримського Титану: стара схема – новий маршрут».