Кандидатам в президенти реклама на ТВ буде коштувати до 300 тис грн за хвилину – ЧЕСНО

Новини
Фото: nslovo.com

Одна хвилина політичної реклами на рейтингових національних телеканалах кандидатам в президенти України обійдеться в десятки і навіть сотні тисяч гривень. Дорожче за все доведеться заплатити за вечірній прайм-тайм, найменше – за ефір після півночі. Найдорожчою хвилина реклами виявилася на ТРК «Україна», який належить Рінату Ахметову – 300 тис. грн.

Про це йдеться в аналітичному дослідженні, проведеному активістами громадського руху ЧЕСНО, повідомляє Центр журналістських розслідувань.

«Найбільше з-поміж усіх українських телеканалів за показ політичної реклами править ТРК «Україна» Ріната Ахметова. За секунду реклами з 18:00 до 19:00 у будні кандидат у Президенти України має сплатити 5 658 гривень. Тобто ролик тривалістю 30 секунд коштуватиме майже 170 тисяч, а хвилинний – понад 300 тисяч. Найдешевше на телеканалі «Україна» агітувати о 5:00 ранку. У цей час вартість секунди ефіру становить 366 гривень», – повідомляють в ЧЕСНО.

Таким чином, відзначають експерти, один 20-секундний ролик партії «Основа» з анонсом балотування Сергія Тарути в президенти у вечірньому праймі ТРК «Україна» повинен обійтися кандидату приблизно в 100 тисяч гривень.

Другий у рейтингу каналів з найдорожчою політичною рекламою – телеканал «Інтер» Дмитра Фірташа і Сергія Льовочкіна. Одна секунда передвиборного ролика для кандидатів там коштує вдвічі дешевше, ніж на ТРК «Україна» – 2715 гривень.

Таким чином, кожен показ 46-секундного рекламного ролика «Опозиційною платформою – За життя» Юрія Бойко повинен коштувати його команді від 45 до 125 тисяч гривень.

Фото: chesno.org

Третє місце за вартістю політичної реклами займає телеканал «СТБ» медіахолдингу Віктора Пінчука StarLightMedia. Секунда вечірнього ефіру там коштує 2400 гривень. Хвилинний ролик обійдеться в 144 тисячі. Рекламу на «СТБ» недавно розміщував президент Петро Порошенко. За один показ ролика в вечірній прайм-тайм буднього дня він мав заплатити від 34 до 75 тисяч гривень, а в неділю – до 130 тисяч.

Телеканал «1 + 1» Ігоря Коломойського бере за секунду реклами 1050 гривень. Таким чином, підрахували в ЧЕСНО, якби Володимир Зеленський розмістив своє новорічне звернення на рекламних умовах, то повинен був викласти за нього майже 25 тисяч гривень. Хоча, як правило, реклама в новорічну ніч коштує набагато дорожче, ніж в будь-який інший час.

Часто на «1 + 1» рекламу замовляє і ВО «Батьківщина». Протягом останніх декількох тижнів телеканал демонструє відео з новорічними привітаннями Юлії Тимошенко. Один показ такого ролика тривалістю 46 секунд в вечірньому прайм-таймі, згідно з цінами каналу, повинен коштувати партії 37-48 тис. грн.

Розцінки громадського телеканалу «UA: Перший» значно нижче. Там прайм-тайм обійдеться кандидатам в 70 грн за секунду, тобто, в 4200 гривень за хвилину. Але весь минулий рік на каналі взагалі не було політичної реклами. Швидше за все, це пов’язано з рішенням менеджменту відмовитися від розміщення такої реклами поза періодом офіційної виборчої кампанії.

При цьому ЧЕСНО нагадує, що з 2016 року парламентські партії в Україні отримують на поточну діяльність кошти з держбюджету. Але використовувати ці гроші на діяльність, пов’язану з виборами, не можна. Так що політсили повинні залучати для цих цілей приватні внески.