«1+1», «Прямий», «5 канал», «Україна», «Інтер», «NewsOne» і «112» підтримують конкретних кандидатів – моніторинг

Найбільш яскраво виражену політичну позицію при освітленні в ЗМІ президентської виборчої кампанії в Україні займають телеканали «1 + 1», «Прямий», «5 канал», «Україна», «Інтер», «NewsOne» і «112 Україна».

Фото: nslovo.com

Про це свідчать результати моніторингу, який проводить коаліція громадських організацій у складі «Комісії журналістської етики», «Платформи прав людини», «Українського інституту медіа та комунікації», «StopFake» за підтримки двох проектів Ради Європи в Україні, повідомляє Центр журналістських розслідувань з посиланням на агентство Інтерфакс-Україна.

Згідно з першими проміжними результатами моніторингу висвітлення в медіа президентської гонки в Україні за період з 14 січня по 3 лютого 2019 року, телеканали «ICTV», «СТБ» і «UA: Перший» займали більш-менш рівновіддалену і нейтральну позицію по відношенню до різних кандидатыв.

При цьому, симпатії каналу «1+1» належать кандидатам у президенти Володимиру Зеленському та Олександру Шевченку. Водночас на ньому постійно критикують чинну владу, зокрема президента України Петра Порошенка.

«Прямий» і «5 канал», що належить П.Порошенку, «відверто симпатизують» чинному президенту. Натомість на «Прямому» звучить «нищівна критика» на адресу Юлії Тимошенко і В.Зеленського, зазначено в моніторингу.

Телеканал «Україна» демонструє симпатії до кандидата від «Опозиційного блоку – партії миру і розвитку» Олександра Вілкула, і водночас критикує кандидата від «Опозиційної платформи – За життя» Юрія Бойка через розкол в «Опозиційному блоці». При цьому кампанію Ю.Бойка активно висвітлює і підтримує телеканал «Інтер».

Канал «NewsOne», за оцінками експертів моніторингу, також більш відкрито підтримує Ю.Бойка. У свою чергу канал «112 Україна» найбільше уваги приділяє П.Порошенку та Ю.Бойку.

«Майже усі медіа (передусім телеканали), за невеликим винятком, які увійшли до моніторингу, демонстрували свої симпатії або антипатії до тих чи інших кандидатів у президенти. У більшості випадків це можна пояснити не так позицією самих журналістів, як позицією медіавласників, які мають власні політичні інтереси. І це тренд не лише цієї, а майже усіх виборчих кампаній в Україні», – зазначає виконавчий директор «Українського інституту медіа та комунікації» Діана Дуцик.

Міжнародний експерт Ради Європи Расто Кужель зауважує, що українські ЗМІ активно висвітлюють заходи кандидатів і пов’язані з виборами процедурні аспекти. «Але з іншого боку, більшість медіа продемонстрували свої преференції щодо конкретних кандидатів», – наголосив він.

Нагадаємо:

  • 31 грудня 2018 року в Україні стартував виборчий процес чергових виборів президента України, які відбудуться 31 березня 2019 року.
  • 8 лютого Центральна виборча комісія України завершила реєстрацію кандидатів на пост президента України. На виборах 31 березня 2019 роки за крісло глави держави боротимуться всього 44 кандидата.
  • За даними громадського руху ЧЕСНО, одна хвилина політичної реклами на рейтингових національних телеканалах кандидатам в президенти України обійдеться в десятки і навіть сотні тисяч гривень. Дорожче за все доведеться заплатити за вечірній прайм-тайм, найменше – за ефір після півночі
Інформаційна агенція “Центр журналістських розслідувань”
Kyiv Kyiv Ukraine