Кабмін скасує обов’язковість ведення трудових книжок – Дубілет

Новини
Фото: agropolit.com

Кабмін України в рамках цифрової реформи готується скасувати обов’язковість ведення трудових книжок вже в цьому році.

Про нововведення повідомив на своїй сторінці в Facebook міністр Кабінету міністрів Дмитро Дубілет.

«Сьогодні ми запускаємо в роботу законопроект і акти уряду, які скасують обов’язковість трудових книжок … Громадяни не будуть зобов’язані при наймі на роботу подавати роботодавцю свою трудову книжку. Відповідно, роботодавцям не потрібно її перевіряти чи зберігати», – написав Дубілет.

Він пояснив, що в електронних держреєстрах дані про трудовий стаж всіх українців з 2000 року є і так. Для розрахунку пенсій або інших соціальних виплат вже використовуються саме вони.

«Громадяни зможуть легко отримати електронний документ з інформацією про свій стаж в Інтернеті. Цей документ вони можуть надати роботодавцю, якщо тому важливо перевірити стаж здобувача з офіційних реєстрів. Щоб отримати цей документ, громадянину потрібно буде зробити кілька кліків і скористатися ЕЦП (електронний цифровий підпис – ред.). Також, сподіваюся, ми встигнемо прикрутити туди і BankID. Роботодавці зможуть перевірити справжність документа за допомогою QR-коду, який буде автоматично накладатися на ці документ », – додав міністр.

Він також розповів, що у громадян України, у яких є трудовий стаж до 2000 року, буде можливість занести цю інформацію в електронний реєстр – самостійно або через роботодавця. Тому зберігати трудову книжку, як носій інформації, вже не буде потреби.

«Якщо хтось все ж захоче «колекціонувати» інформацію про свої стажі в трудових книжках, забороняти ми це, звичайно, не можемо. Можна все також просити свого роботодавця робити в ньому записи і ставити штампи. Але ні ви, ні роботодавець це тепер не зобов’язані робити. Я сподіваюся, що ми зможемо прийняти закони, відповідні постанови і запустити всі технічно вже в цьому році», – зазначив Дубілет.

Нагадаємо:

  • 4 вересня Кабмін України прийняв рішення про остаточний перехід від паперового до електронного документообігу між державними органами.