Про це пише сайт «Миротворець».
Німецька компанія ITS International Trade & Sourcing GmbH & Co. придбала 24 тис. тонн ільменіту виробництва Іршанського гірничо-збагачувального комбінату на суму 3,7 млн євро за ціною, нижчою за ринкову, про що стало відомо 17 липня 2020 року, пише «Миротворець». За даними сайту, контракт підписали т.в.о. Об’єднаної гірничо-хімічної компанії Пітер Девіс і директор ITS International Trade Олег Цюра.
ІА «Мінпром», посилаючись на опитаних судновласників, пов’язує ITS International Trade & Sourcing GmbH & Co з групою Фірташа-Фурсін-Льовочкін.
Технічно постачання ільменіту в окупований Крим відбувається за двоходовою схемою з перевалкою в Туреччині – про це пише Катерина Яресько на сайті«Миротворець».
В Одесі 5 липня 2020 р. 24 тис. тонн ільменіту виробництва Іршанського гірничо-збагачувального комбінату було завантажено на судно VENTO (IMO: 9082623), яке вказало в AIS порт призначення Хопа (Туреччина).
В морі VENTO прибрало з AIS інформацію про порт призначення, а прибувши в Хопа, перебувало там із вимкненим транспондером.
За даними видання, ільменіт було вивантажено на причал турецького порту та завантажено на сирійське судно SOURIA (IMO: 9274331), яке постійно порушує державний кордон України, відвідуючи закриті порти окупованого Криму.
З 2015 року SOURIA перебуває в санкційному списку фінансової розвідки США. 23 липня 2020 року SOURIA вийшла з порту Хопа, і 31 липня – 1 серпня розвантажило ільменіт в закритому порту Феодосія в окупованому Криму.
Журналісти видання очікують, що SOURIA знову з’явиться в проту Хопа, щоб забрати другу частину вантажу ільменіту.
Нагадаємо:
- «Кримський Титан» – хімічний завод українського олігарха Дмитра Фірташа в окупованому Армянську, для роботи якого потрібна ільменітова руда. Після припинення вантажних перевезень до окупованого Криму залізницею, в обхід санкцій ільменіт вже не один рік доставляють морем. Спочатку це була контрабанда ільменіту з українських родовищ через порт в Іллічівську. Зараз схема має новий маршрут: із турецького порту Самсун руду доправляють у Керченську протоку, де на рейдовій перевалці порту «Кавказ» перевантажують на російські судна і відправляють у керченський порт Камиш-Бурун. В останні місяці у схемі поставок ільменіту з’явились і судна під українським прапором. Як виявив Центр журналістських розслідувань, вони записані на три компанії із однією адресою у Херсоні, однак легалізованою в Україні є лише одна із них.
- Детальніше читайте в розслідуванні Центру журналістських розслідувань «Двоокис Фірташа».