Правозахисники пояснили, як подати дистанційно документ, перебуваючи на окупованій території – потрібен електронний цифровий підпис

Новини

Громадяни, які перебувають на тимчасово непідконтрольній українському уряду території Донбасу, при необхідності можуть подати документи дистанційно. Для цього знадобиться оформити електронний цифровий підпис (ЕЦП).

Як це можна зробити, пояснили експерти громадської організації «Донбасс SOS».

Правозахисники відзначають, що відповідно до закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму. Як і документ на паперовому носії, електронний документ повинен мати обов’язкові реквізити і бути підписаний.

Електронний цифровий підпис (ЕЦП) – це дані в електронній формі, отримані за результатами криптографічного перетворення, які додаються до інших даних або документів і забезпечують їх цілісність і ідентифікацію автора. Кваліфікований електронний підпис має таку ж юридичну силу, як і власноручний підпис, і має презумпцію відповідності власноручного підпису.

«Це означає, що ви можете за допомогою ЕЦП підписувати електронні документи, в тому числі на державних порталах: ПФУ, Електронний суд, Портал державних послуг тощо», – вказали в «Донбасс SOS»

Для отримання ЕЦП необхідно звернутися в один з Акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Існує Електронний реєстр суб’єктів, які надають послуги, пов’язані з ЕЦП.

Можливість отримати ЕЦП дистанційно є у клієнтів «ПриватБанку», за допомогою програми «Приват24». Детальніше про отримання можна дізнатися тут.

Для отримання ЕЦП в АЦСК «Ощадбанк» необхідно особисте звернення до відділення банку.

Нагадаємо:

  • Вже з жовтня довідка внутрішньо переміщеної особи (ВПО) буде доступна в електронній формі в мобільному додатку державних електронних послуг «Дія». Переселенці зможуть використовувати її замість паперової довідки для отримання державних послуг та соціальної допомоги.