Верховна Рада 3 грудня ухвалила закон про внутрішній водний транспорт, важливий для впровадження Угоди про асоціацію між Україною і Євросоюзом. Міністр інфраструктури Владислав Криклій наголошує, що закон дає старт реформі річкових перевезень і відродженню ефективної річкової логістики в Україні.
За прийняття законопроекту №1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт» у другому читанні та в цілому в залі парламенту проголосували 276 народних депутатів, повідомляє Центр журналістських розслідувань за посиланням на трансляцію телеканалу «Рада».
«Прийняття проекту забезпечить уніфікацію термінології в галузі водного транспорту і виключення колізій у відповідній сфері законодавства», – йдеться в пояснювальній записці.
Як вказується, прийняття закону сприятиме розвитку берегової інфраструктури внутрішнього водного транспорту, поліпшення стану річкового господарства, розвитку на конкурентних засадах ринку послуг у сфері внутрішнього водного транспорту і залученню інвестицій, переорієнтації вантажопотоків на екологічний транспорт та інше.
Законопроект передбачає створення Державного фонду внутрішніх водних шляхів в складі спеціального фонду державного бюджету України для забезпечення судноплавства.
Відзначається, що кошти Держфонду будуть направлятися на фінансове забезпечення обслуговування внутрішніх водних шляхів для утримання їх в судноплавному стані; будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання стратегічних об’єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту; здійснення заходів щодо забезпечення безпеки судноплавства на внутрішніх водних шляхах; навігаційно-гідрографічного забезпечення судноплавства, функціонування, реконструкції, ремонту та розвитку річкової інформаційної системи; заходів з розвитку інфраструктури внутрішнього водного транспорту відповідно до державних програм; утримання, реконструкцію, ремонт, технічного переозброєння та охорону судноплавних гідротехнічних споруд (судноплавних шлюзів), а також витрати на використання цих споруд для пропуску судів.
Також наголошується, що основні новели, закладені в законопроект «Про внутрішній водний транспорт», сприяють інтеграції внутрішніх водних шляхів в інтермодальну логістичну схему, яка дозволить Україні посилити свою конкурентну позицію в транспортній системі країн-членів ЄС.
Міністр інфраструктури Владислав Криклій зазначив, що закон дає старт реформі річкових перевезень, завдяки чому «відтепер Україна офіційно буде і річковою державою».
«Тепер ми зможемо відродити найбільш дешевий та екологічний спосіб доставки вантажів – річкові перевезення та створити ефективну річкову логістику», – написав Криклій у своєму Телеграм-каналі.
За його словами, новий закон про внутрішній водний транспорт дасть змогу збільшити вантажопотік до 30 млн тонн на рік, що приведе до економічного ефекту для держави в 13-16 млрд грн щорічно, а також дасть змогу підвищити конкуренцію на ринку, збільшити інвестиції завдяки рівним умовам і прозорим правилами, створити нові робочі місця.
Крім того, перехід частини вантажу з автодоріг на річки допоможе значно розвантажити їх, знизити витрати на їх ремонт.
Ухвалення закону привітали у Представництві Євросоюзу в Україні.
«ЄС вітає ухвалення закону про внутрішній водний транспорт, що є важливою подією у впровадженні Угоди про асоціацію/Поглибленої і всеохопної зони вільної торгівлі. Закон спрямований на забезпечення стабільної правової бази прокладання шляху для залучення інвестицій. Сталий транспорт є ключовою складовою Зеленого курсу ЄС», – йдеться у заяві представництва ЄС у Twitter.
??ЄС вітає ухвалення закону про внутрішній водний транспорт,що є важливою подією у впровадженні УА/ПВЗВТ.Закон спрямований на забезпечення стабільної правової бази прокладання шляху для залучення інвестицій.Сталий транспорт є? складовою Зеленого курсу ЄС #ПрямуємоРазом pic.twitter.com/hWYWZkWIT3
— EU in Ukraine (@EUDelegationUA) December 3, 2020
- 30 вересня 2020 року Кабмін України розширив перелік водних шляхів, якими можна здійснювати судноплавство. Зокрема, до переліку таких водних шляхів віднесені наступні ділянки: річка Прип’ять від кордону з Білоруссю до гирла; р. Дніпро від гирла р. Прип’ять до Київської ГЕС; р. Дніпро від Київської ГЕС до Херсона; р. Дніпро від населеного пункту Нижні Жари до гирла р. Прип’ять; р. Десна від Чернігова до гирла; р. Південний Буг до Миколаєва; р. Дунай в районі населеного пункту Орлівка.