Правозахисники розповіли про те, як переселенці можуть отримати відповіді на найбільш актуальні для них питання

Новини
Фото: investigator.org.ua

Правозахисники нагадують, що продовжує працювати чат-бот «Юридичний порадник для ВПЛ», за допомогою якого переселенці та особи, які постраждали від військового конфлікту, можуть отримати відповіді на найбільш поширені та актуальні для них запитання.

Сервіс доступний 24 години на добу 7 днів на тиждень в Viber, Telegram і Facebook, повідомляє Благодійний фонд «Право на захист», фахівці якого розробили чат-бот.

Так, в чат-боті можна отримати інформацію з наступних тем:

  • «Особисті документи» – інформація щодо оформлення та відновлення паспорта, «прописки», ідентифікаційного коду, довідки переселенця, свідоцтв про народження і смерть, пенсійного посвідчення, техпаспорта, «водійського» посвідчення, трудової книжки, документи про освіту.
  • «Соцвиплати» – інформація про призначення та виплату адресної допомоги, допомоги малозабезпеченим сім’ям, на дітей (при вагітності та пологах, при народженні/усиновленні), одиноким матерям, багатодітним сім’ям, дітям під опікою/піклуванням, замість аліментів, хворим дітям.
  • «Пенсія» – інформація щодо призначення пенсії за віком, «пільгової», за вислугою років, по інвалідності, у зв’язку зі втратою годувальника; поновлення пенсійних виплат та отримання боргів; здійснення перерахунку пенсії; проходження фізичної ідентифікації; пенсійне посвідчення; онлайн-послуги ПФУ.
  • «Житло» – інформація щодо житлових програм («Доступне житло», тимчасове та соціальне житло, «Власний дім», «Кредит під 3%», грошову компенсацію ВПО-АТО); субсидії; оренди житла; податкової знижки на житло, житлових пільг; пропозиції щодо поселення; отримання компенсації за зруйноване житло.
  • «Перетин/КПВВ» – інформація щодо виїзду/в’їзду на тимчасово окуповані території Донецької та Луганської області, Криму; за межі України; роботи КПВВ, оформлення дозволів.
  • «Про зайнятість/ФОП» – інформація щодо електронної трудової книжки; гарантії для ВПО; допомоги по безробіттю; підприємництва (реєстрація, внесення змін, припинення ФОП, податки та ЄСВ).
  • «Сімейні питання»: свідоцтво про народження, допомога на дітей, статус дітей АТО, пільги для багатодітних сімей, стягнення аліментів, шлюб та розлучення.
  • «Смерть/поранення» – інформація про оформлення інвалідності від АТО; свідоцтва про смерть; допомоги на поховання; отримання спадщини.
  • «Освіта» – інформація щодо прийому у дитсадок; ЗНО; пільгового вступу до ВНЗ; соціальної стипендії; поновлення документів про освіту.
  • «Виборчі права» – інформація щодо зміни виборчої адреси, перевірки у списках.
  • «Карантин» – інформація щодо змін, пов’язаних з карантином, щодо державних виплат, обслуговування в АТ «Ощадбанк», перетину кордонів, ФОП, чинних заборон, збереження здоров’я та інше.

«Для початку користування чат-ботом у Viber, Telegram або Facebook ? зіскануйте QR-код на фотографії допису. Користуйтесь перевагами дистанційного доступу до юридичної допомоги, не виходячи з дому!», – радять правозахисники.

Нагадаємо:

  • Правозахисник пояснив, що виїзд з ОРДЛО на підконтрольну Україні територію за простроченим українським паспортом або при його втраті через КПВВ на лінії розмежування можливий. Але для повернення назад на окупований Донбас на підконтрольній території доведеться обов’язково оформити документ, що засвідчує особу.
  • Правозахисники підготували інформаційну листівку для мешканців Донбасу та переселенців, як оформити біометричні документи, що посвідчують особу, зокрема ID-картку та закордонний паспорт.