Грецький буксир забрав з порту окупованої Керчі та повертає до Греції пором, який з 2015 року працював на Керченській переправі

Новини
Буксир CHRISTOS XXXIV Фото: marinetraffic.com

В порт Керч, закритий Україною після окупації Криму, прийшов буксир CHRISTOS XXXIV (IMO: 7907415, прапор Греції), аби повернути до Греції судно POBEDA (IMO: 9657222) типу Ro-Ro, яке з 2015 року працювало на Керченській паромній переправі під російським прапором. За документами, представленими в порту, на цей пором, що перебував в порту Керч, було оформлено папери на прапор Греції. І тепер обидва грецьких судна йдуть в Пірей (Греція) прямим рейсом з окупованого Криму.

Про це йдеться у матеріалі Ірини Ткач для проекту SeaKrime на сайті «Миротворець»

Як зазначається буксир CHRISTOS XXXIV прийшов в порт Керч 23.03.2021. За даним порталу ShippingExplorer, 24 березня судно перебувало в Керченському рибному порту.

Буксир знаходився в рибпорту біля причалу №4 і 18.04.2021 вийшов з Керчі разом з ще одним судном POBEDA, яке за даними бази Equasis до 2015 року називалось Protoporos VI і ходило під прапором Греції.

Журналісти видання BlackSeaNews зафіксували дату прибуття порому POBEDA (ex-name Protoporos VI) в окупований Крим – 19.05.2015. З тих пір судно постійно базувалося в Криму, працювало на Керченський паромній переправі, крім часу, який пішов на переобладнання та ремонт в Керчі та Севастополі.

Останнім часом пором не працював, перебував з вимкненим AIS в Керченському морському порту.

Cудно POBEDA (ex-name Protoporos VI) Фото: marinetraffic.com

18 квітня судно було виведено з закритого порту Керч буксиром CHRISTOS XXXIV під новим старим ім’ям – Protoporos VI і під прапором Греції. В AIS вказано порт призначення Пірей.

В розпорядженні Центру Миротворець знаходяться документи, які свідчать, що на судно Protoporos VI (ex-name POBEDA) було оформлено тимчасове свідоцтво на прапор Греції в березні 2021 року, коли судно знаходилось в окупованому Криму.

Судно Protoporos VI Фото: marinetraffic.com

Рейс організувала кіпрська компанія Cibous LTD (реєстраційний номер HE 405829) з Нікосії. В документі також вказано оператор судна Consortium Spanopoulos Salvage Tugs. На сайті групи компаній SPANOPOULOS GROUP OF COMPANIES є інформація про флот компанії, до якого належить і Tugboat CHRISTOS XXXIV.

Інформація бази Equasis підтверджує, що менеджмент буксира здійснює ця група компаній. Також в документі вказаний співробітник, відповідальний за взаємодію з агентом в окупованому Криму – Stylianos Filiagkos.

Агентом судна в Керчі була компанія «Азов-Транс». На сайті компанії, зареєстрованої на території РФ, в Темрюку, вказано, що вона надає агентські послуги в Керчі.

В документах як агент також фігурує мешканець Керчі Едуард Шаталов (YouControl, rusprofile). В 2014 році він обирався на незаконних місцевих виборах, організованих окупантами, від партії «Родина», яку її засновник, депутат Держдуми РФ Олексій Журавльов називає «спецназ Путіна».

«Отже, судну, яке з 2015 року постійно працювало на переправі Керч-Кавказ, повернули стару назву та прапор Греції. Однак тимчасове свідоцтво на прапор було виписано в той час, як судно знаходилось в закритому порту Керч в окупованому Криму. Для виведення судна з порту Керч ще одне грецьке судно порушило державний кордон України», – пише автор.

Наразі обидва судна під прапором Греції здійснюють прямий рейс з окупованого Криму в порт країни ЄС – Пірей (Греція). Protoporos VI переміщується з вимкненим AIS, в режимі буксирування.

«Вважаємо, що на підставі зібраних журналістами SeaKrime доказів мають бути вчинені подальші дії дипломатами і правоохоронцями України», – йдеться в матеріалі.

Нагадаємо:

  • В липні 2014 року Україна офіційно закрила порти Криму для міжнародного судноплавства. Відповідно до наказу Міністерства інфраструктури від 16.06.2014 р «Про закриття морських портів» були закриті морські порти Керч, Севастополь, Феодосія, Ялта і Євпаторія, а всі документи, видані капітанами морських портів з 15 липня 2014 року, є незаконними. Крім того, в Кримінальний кодекс України внесена стаття 332-1 про порушення правил в’їзду на тимчасово окуповану територію України. Згідно з цим законодавчим актом, члени екіпажу судна, що прибувають на його борту в Крим, потрапляють під адміністративну та кримінальну відповідальність перед Україною за незаконне групове перетин кордону та порушення порядку в’їзду на окуповану територію.
  • Порти Криму і Севастополя внесені до санкційних списків ЄС та США.  Для обходу санкцій використовується схема позапортової – рейдової перевалки вантажів у Керченській протоці або нейтральних водах з подальшим транспортуванням до закритих портів Криму.
  • Станом на 30 грудня 2020 року прокуратура АРК та Севастополя встановила близько 600 суден, які, незважаючи на закриття Україною морських портів окупованого Криму, порушували порядок в’їзду та виїзду з/на півострів.
  • 29 вересня 2020 року в Криму було зупинено роботу Керченської поромної переправи через відсутність замовлень на перевезення після відкриття руху Керченським мостом.