Європейські виробники будівельної техніки, продукцію яких російські та кримські компанії продовжують перекидати з Росії до окупованого Крим, зокрема, для будівництва траси «Таврида», стають порушниками санкційного режиму ЄС щодо окупованого півострова.
Про це йдеться в розслідуванні Алли Коваленко для Центру журналістських розслідувань.
Як зазначає автор, дорожнє будівництво у Криму – особливий бізнес з багатьох причин. Зокрема, за Федеральною цільовою програмою на будівництво та утримання доріг на окупованому півострові на 2020-2021 роки передбачено 27 мільярдів рублів.
Перша особливість дорожнього будівництва у окупованому Криму полягає в тому, що для отримання державного підряду тут уже не потрібно змагатись на тендері. Підрядників «кримський уряд» відбирає вручну. Для цього до російського закону про державні закупівлі в кінці минулого року внесли відповідні зміни – нечебто для скорочення термінів проходження тендерів і відсікання недобросовісних підрядників, які для перемоги в торгах свідомо занижували вартість робіт. Відтак корупційні можливості кримських чиновників, що відбирають підрядників, стрімко зросли. Однак суперпідряди, наприклад, на будівництво траси «Таврида», вартість якого сягає 140 мільярдів рублів, розподіляють у Москві – «главі Криму» Сергію Аксенову лишається лише озвучувати «переможця».
«По-друге, велике будівництво за сучасними технологіями вимагає великої кількості сучасної техніки, яку російські компанії закуповують за кордоном, в основному, в Європі. Що не дивина – «великая, могучая» Росія технологічно відстала країна. Привозячи будівельну техніку в Крим, дорожники наражають виробників на великі штрафи, адже «кримськими санкціями» Європейського Союзу заборонена поставка на півострів спеціальної техніки – дозволяється ввезення тільки легкові авто. Крім того, вся транспортна галузь Криму підпадає під секторальні обмеження санкцій ЄС», – вказує автор публікації.
Подробиці читайте в розслідуванні «ПоДорожники окупантів».