У травні Росія розмістила вздовж Керченського мосту вісім барж. Таким загородженням окупанти хочуть убезпечити Керченський міст від атак українських морських безпілотників. Бонові загородження, встановлені минулого року, були зірвані осінніми штормами.
Дані супутника Sentinel-2 вказують на те, що роботи з облаштування надводного захисту незаконно збудованого РФ мосту почалися 7 травня 2024 року і тривають до сьогодні.
ЦЖР знайшов також візуальне підтвердження того, що росіяни облаштовують новізагородження в Керченській протоці за допомогою барж і кранових суден.
На супутникових знімках бачимо з десяток плавзасобів та великих буїв, встановлених паралельно до західної частини мосту і з’єднаних між собою. Наступним кроком, ймовірно, має стати затоплення суден у акваторії Керченської протоки, що створить таким чином основу для нового бонового загородження, як це росіяни практикували минулого року.
“Бонове загородження” представляє собою ланцюг зі списаних плавзасобів, або великих буїв діаметром від 1,5 метрів, які мають створювати перешкоди для морських хвиль або ж для рухомих об’єктів.
Саме таким чином ворог вчинив довкола східного прольоту восени 2023 року, після останньої вдалої атаки морських дронів в липні 2023 року.
Затоплені в Керченській протоці баржі, з великою вірогідністю, є експропрійованим окупантами майном групи компаній «Ювас-транс», що належить родині колаборантів з Керчі – Анатолію Леонідовичу Народицькому, його сину Ярославу та доньці Еліні.
Компанії Народицьких надавали широкий спектр послуг технічного обслуговування суден в експлуатації, ремонт та технічне обслуговування на базі Керченського судноремонтного заводу і на рейді портів Керч та Кавказ. У «Ювас-транс» була власна лоцманська служба і портофлот.
Вперше їхні суда для блокування Керченської протоки окупанти використали 2018 року.