Біля Керчі судновласник кинув судно-порушник Moryak з екіпажем на борту

Судно Moryak Фото: 82.mchs.gov.ru

У Керченській протоці біля Керчі судновласник кинув напризволяще судно Moryak (IMO 8881266, прапор Палау) з 12 членами екіпажу на борту, заборгувавши їм зарплату за 8 місяців. На судні, яке в порушення санкцій заходило в порти окупованого Криму, вже закінчилися припаси.

Про це 14 листопада повідомляє Російська професійна спілка моряків (РПСМ), передає Центр журналістських розслідувань.

Члени екіпажу, в складі якого 9 громадян РФ, 2 громадянина України і громадянин Сирії, звернулися за допомогою до інспектора ITF (Міжнародна федерація транспортників – ред.) в Новоросійську Ольги Ананьїної з проханням про допомогу.

Із заяви екіпажу випливає, що судно вийшло 18 вересня з Севастополя в напрямку турецького порту Бандирма з вантажем льону вагою 1400 тонн. Коли Moryak дійшов до Босфору, від судновласника надійшло розпорядження слідувати в Керченську протоку, де теплохід знаходиться до цих пір.

«За час нашої стоянки в протоці в 12 милях від берега вода доставлялася нерегулярно. Засоби гігієни закінчилися, немає робочого одягу, технічного постачання, але найголовніше: продукти повністю закінчилися вже 5 листопада. Екіпаж голодує … Можливості зійти на берег немає, стоїмо з закритим кордоном», – повідомили моряки.

При цьому судновласник, який заборгував екіпажу 88 тис. дол. зарплати, не бажає оплачувати витрати агента і портові внески, а моряки залишаються в невіданні щодо своєї подальшої долі.

Судно Moryak Фото: 82.mchs.gov.ru

«Зарплата, згідно з відомістю, підписаною капітаном судна, не виплачувалася з березня. Контракти на борту тільки у двох членів екіпажу, але і контрактами їх складно назвати, оскільки вони абсолютно не відповідають вимогам міжнародного законодавства», – повідомила Ольга Ананьїна.

За її словами, представники страхового клубу British Steamship оплатили закупівлю продуктів на судно, але їх поки не виходить доставити на борт через закритий для нього кордон.

Ананьїна додала, що вона, як і представники адміністрації прапора Палау вже кілька днів безуспішно намагаються зв’язатися з представниками судновласника, однак вони так і не відреагували на їх запити.

«Зараз головне – вирішити проблему з виплатою боргу і зміною екіпажу, який вже доведений до відчаю, і ми над цим працюємо», – сказала інспектор ITF.

Тим часом, «Головне управління МНС Росії по Республіці Крим» повідомило, що 13 листопада кримські рятувальники провели операцію з термінової госпіталізації капітана судна Moryak, громадянина РФ, якому знадобилася термінова кваліфікована медична через ймовірний інфаркт. Його зняли з судна і передали медикам швидкої допомоги для госпіталізації.

За інформацією порталу BSNews, судно Moryak знаходиться в «чорному списку» суден-порушників, які незаконно які відвідують порти окупованого Росією Криму.

Як повідомлялося, Туреччина закрила свої порти для суден з окупованого Криму. 6 жовтня керівництво палати судноплавства торгово-промислової палати Туреччини направило всім суб’єктам морських перевезень і портового бізнесу циркулярний лист «Певні принципи судноплавства в регіонах Чорного моря і Криму». Турецьких портів, морських агентів, операторам і судновласникам офіційно повідомили про те, що «судна, що прибувають з регіону анексованого Росією Криму та його портів, не пропускаються до Туреччини, а дозвіл на відплиття з портів цього регіону не надається».