У Керчі «загубилися» закладені на заводі «Залів» танкери для ВМФ РФ

Новини
Церемонія закладки танкерів проекту 23131 для ВМФ РФ на заводі «Залів» в Керчі Фото: rg.ru

Доля двох морських танкерів проекту 23131, закладених 26 грудня 2014 року в окупованій Керчі на суднобудівному заводі «Залів» для ВМФ Росії, залишається туманною. Судна планували передати флоту в 2017-2018 роках. Однак корпус першого танкера досі не покинув цех і не спущений на воду.

Як пише російське видання FlotProm, джерела на «Заліві» і в КБ-розробнику танкерів «Спецсудопроект» не змогли відповісти на питання про статус будування судів, передає Центр журналістських розслідувань.

«Цих танкерів в активній споруді на підприємстві зараз немає», – розповіло виданню джерело на «Заліві». Опитані виробничі робітники та інші фахівці заводу повідомили, що їм невідомо про будь-які роботи на цих двох замовленнях.

На початку 2015 року керченські корабели розповіли виданню, що будівництво танкерів не ведеться. Тоді ж прес-секретар заводу «Залів» Марина Романіка заявила виданню, що будівництво суден триває: «Робота йде. Термін здачі танкерів – 2017-2018 рік».

На «Заліві» стверджували, що станом на червень 2015 року готовність першого корпусу становила вже 12%. «Сьогодні в роботі два великих танкера водотоннажністю по 18 тисяч тонн. Здача запланована на 2018-2019 роки … Будівництво розгорнуто на повну потужність, безперебійно. Зібрана частина днищевих секцій суден», – заявляв в інтерв’ю директор «Заліву»Андрій Жердєв.

За його словами, при будівництві другого корпусу суднобудівники спеціально зробили часовий розрив – «на випадок внесення конструкторських змін, щоб не повторити помилки, які лягають накладними витратами на підприємство». Він не уточнив причину такого рішення.

Джерело в галузі, знайоме з ситуацією, розповіло виданню, що в 2014-2016 роках будівництво танкерів ускладнювали проблеми з електроенергією і логістичні складності. На початку 2016 року, ще до запуску енергомоста в Крим, цехи «Заліву» якийсь час працювали тільки ночами, повідомляло видання KerchNET. Днем на підприємстві працював лише інженерно-технічний персонал.

«Будівництву танкерів може заважати цілий ряд можливих проблем. Серед них відсутність фінансування, коригування флотом вимог до суден, проблеми у проектанта або нестача фахівців у заводу-будівельника», – резюмував співрозмовник видання.

Фото: zalivkerch.com

Згідно відеопрезентації ТОВ «Суднобудівний завод «Залів», розміщеної на його офіційному сайті, дата передачі замовнику першого танкера, замовлення №01301, запланована на листопад 2018 року.

Фото: Curious / forums.airbase.ru

Журналістам видання не вдалося виявити на порталі держзакупівель і в інших подібних загальнодоступних системах будь-які тендери, пов’язані з виконанням планових робіт або постачанням обладнання на замовлення №01301 і 01302 (на закладних дошках – 301 і 302).

Фото: kerch.com.ru

При цьому внутрішньозаводські номера 301 і 302, відповідно до замовлень «Заліву», розміщеним в системі «Електронна торговельна площадка», відносяться до добудови кабельних суден «Свіяга» і «Вятка» проекту 15310. Їх заклали на Зеленодольському заводі і планували передати ВМФ РФ в 2018-2019 роках.

Нагадаємо, після окупації Криму Росією, 24 серпня 2014 року керівництво та акціонери ВАТ «Суднобудівний завод «Залів» (Керч) заявили про рейдерське захоплення підприємства, здійснене ТОВ «Суднобудівний завод «Залив», зареєстрованим за кілька днів до цього в Москві, при силовій участі представників так званої «Самооборони Крыму». Найбільшим акціонером ВАТ був український бізнесмен Костянтин Жеваго.

25 серпня рейдери організували збори колективу, на якому представник «Зеленодольського заводу імені А.М. Горького» (Татарстан, РФ) Андрій Жердєв представив себе як директора ТОВ «Суднобудівний завод «Залив» (Москва) і повідомив про те, що ТОВ взяло в довгострокову оренду всі виробничі потужності однойменного ВАТ незважаючи на те, що ніякі договори оренди не були підписані ніким з законного керівництва підприємства.

26 серпня «міністерство інформації і зв’язку Криму» розповсюдило прес-реліз від імені «Заліву», згідно з яким український бізнесмен Костянтин Жеваго відсторонений від керівництва підприємством. У заяві стверджувалося, що Жеваго нібито незаконно заволодів акціями заводу і використовував його для легалізації незаконних доходів. Тижнем раніше «міністр промисловості Криму» Андрій Скринник повідомляв, що в даний момент завод «Залів» практично не функціонує, а російські компанії ведуть з власником заводу переговори про викуп підприємства.