Новий зерновий термінал в Феодосії потрібен не окупованому Криму, а Кремлю, щоб здійснювати непідконтрольні поставки зерна з «сірої зони» в країни, що знаходяться під санкціями Заходу.
Про це економічний експерт фонду «Майдан закордонних справ» Юрій Смєлянський заявив в програмі «Питання національної безпеки» (проект Центру журналістських розслідувань, ефір ТРК Чорноморська).
Новий зерновий термінал в Феодосії самому Криму не потрібен, стверджує Юрій Смєлянський.
«Наявні термінали, в тому числі Авліта (зерновий термінал «Авліта», м.Севастополь – ред.), із завданням з обслуговування того зернового потоку, який виробляє Крим, могли б цілком впоратися. Там потужностей цілком достатньо», – сказав експерт.
За його словами, з точки зору логістики зерно з Ульяновської області РФ, яка бере участь у проекті будівництва зернового терміналу в Феодосії, було б найпростіше відправляти за кордон через Санкт-Петербург.
«Чому Крим? «Сіра зона». В умовах санкцій найзручніше відвантажувати продукцію в держави, які теж перебувають під санкціями – це Сирія, Іран і т.д. Зручніше за все робити це через «сіру зону». Тому Крим», – говорить Юрій Смєлянський.
Крім того, вказує експерт, на сайтах уряду Ульяновської області йдеться про те, що вони хочуть залучити Китай до проекту транспортного коридору Ульяновськ-Феодосія, тобто, «ще раз спробувати затягти китайців до Криму з їхніми грошима».
Також Юрій Смєлянський не виключає, що це один з інструментів компенсації тим особам з ближнього кола Володимира Путіна, які зазнали втрат через санкції. На тлі цього, вважає експерт, можна показати й певну інвестиційну турботу про Крим.
Нагадаємо:
- Зерновий термінал в окупованій Феодосії будуватиме компанія з російського Єкатеринбурга зі статутним капіталом 150 доларів США.
- В Севастополі діє зерновий термінал «Авліта», що належав Рінату Ахметову, а після 2016 року перейшов під контроль Росії.
- В серпні-вересні 2018 року в Феодосії відбулися протести проти намірів окупаційної «влади» побудувати в місті цементний термінал.