З початку року кандидати витратили на телерекламу майже півмільярда гривень – ЧЕСНО

Новини
Аналітикиня руху ЧЕСНО Олена Нікулина Фото: YouTube Ukraine Crisis Media Center

За два місяці виборчої кампанії кандидати в президенти України витратили на політичну рекламу на телебаченні майже півмільярда гривень. Найбільше – лідер ВО «Батьківщина» Юлія Тимошенко.

Про це повідомила аналітикиня з партійних фінансів руху «ЧЕСНО» Олена Нікуліна на прес-конференції в Києві, передає Центр журналістських розслідувань.

«За два місяці виборчої кампанії кандидати витратили вже близько 450 мільйонів гривень на телерекламу. Лідером за витратами стала Юлія Тимошенко. У неї майже 80 мільйонів», – розповіла Нікуліна.

Вона зазначила, що друге місце за витратами на телерекламу зайняв Петро Порошенко, який за два місяці 2019 року витратив 55 мільйонів гривень. Третє місце посів Сергій Тарута, який 16 березня знявся з виборів, – 52 мільйони гривень. На четвертому місці перебуває Олександр Вілкул – 51,7 мільйони гривень. Замикає п’ятірку Юрій Бойко – 49,2 мільйони гривень.

В свою чергу аналітик із партійних фінансів руху «ЧЕСНО» Ігор Фещенко вказав, що рекламуватись майбутні потенційні кандидати почали вже у 2018 році, ще до офіційної старту передвиборчої кампанії.

«В 2018 році на телебаченні було трансльовано кілька тисяч роликів потенційних кандидатів на суму 60 мільйонів гривень», – сказав Фещенко.

Аналітик руху ЧЕСНО Ігор Фещенко Фото: YouTube Ukraine Crisis Media Center

Він також додав, що джерело походження цих коштів поки що не відоме, а в партійних звітах майбутніх кандидатів публікували лише частину витрат на телевізійну рекламу.

Своє дослідження аналітики базують на даних моніторингу політичної реклами на телебаченні, які рух «ЧЕСНО» купив за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» в межах проекту «Моніторинг та верифікація витрат партій на політичну рекламу на телебаченні». Їх зіставили з опублікованими, як того вимагає закон, розцінками телеканалів на рекламу, та підрахували загальну вартість кожного рекламного ролику кандидатів.