Про це йдеться у сюжеті Центру журналістських розслідувань «Facebook як сіра зона політичної реклами».
Політична реклама у соцмережах виявилася значно дешевшою для партії, ніж телевізійна, каже Сюмар:
«Ми робили дуже серйозний акцент на соцмережі, і хочу вам сказати, що ми випередили втричі і «Голос», і «Слугу народу» по присутності в соцмережах. Це набагато дешевше, ніж в телевізорі. В телевізорі, на жаль, ми там сьомі-восьмі. Тобто, ми не витратили кошти на телевізор, ми зекономили, але ми пішли в соцмережі», – вважає медіаполіттехнологиня.
За її словами, ця тактика себе виправдовує.
«Це була свідома стратегія, оскільки ми розуміли, що сучасні вибори будуть робитися в соцмережах. Ми бачили соціологію, яка показувала, що навіть у невеличких містах і селах десь під 60% людей просто бачать новини спочатку в своїх соцмережах, і вже потім дивляться телевізор», – каже Сюмар.
Вона стверджує, що видатки «Європейської солідарності» на рекламу у соцмережах зазначені у звітах партії.
За даними проміжного звіту про надходження та використання коштів на виборчого фонду партії «Європейська солідарність», за період з 25 червня по 10 липня 2019 року на розміщення агітації у мережі інтернет партія витратила лише 7,8 тисяч гривень.
Водночас, за даними Бібліотеки реклами Facebook, загальні витрати сторінок «Європейська солідарність» та «Петро Порошенко» у соцмережі Facebook з 1 червня по 20 липня становлять близько 250 тисяч доларів.
Нагадаємо:
- 21 липня 2019 року в Україні проходили позачергові вибори до Верховної Ради України IX скликання. Українці в багатомандатному виборчому окрузі мали можливість проголосувати за одну з 22 партій, які брали участь у виборах. Також виборці могли проголосувати за одного з кандидатів на 199 одномандатних виборчих (мажоритарних) округах, де за місце в парламенті боролись 3220 кандидати: 1404 представляли 58 політичних партій і блоків, ще 1680 – самовисуванці.
- За результатами позачергових виборів до Верховної Ради проходить п’ять партій.