Медіаграмотність дуже важлива, бо дозволяє людині адекватно сприймати довкілля – професор Іванов

Новини
Валерій Іванов, професор Київського національного університету ім.Т.Шевченка, президент Академії української преси Фото: investigator.org.ua

В Україні надзвичайно важливо розвивати медіаграмотність не тільки дітей, але й дорослих, бо вона дозволяє людині адекватно сприймати довкілля, відрізняти фейки від правдивої інформації у ЗМІ. Особливо це важливо в умовах інформаційної війни, яку веде Росія проти нашої країни.

Про це Валерій Іванов, професор Київського національного університету імені Тараса Шевченка, президент Академії української преси (АУП) заявив у програмі «Питання національної безпеки» (проект Центру журналістських розслідувань, ефір ТРК Чорноморська).

«Це дійсно обов’язкова компетенція для кожної сучасної людини. Ми живемо в інформаційну добу, і, звичайно, кожна людина зустрічається з недобросовісною інформацією, з фейками, тому вона має бути озброєна, готова до цього. Те, що в нас не навчали раніше елементам критичного мислення, фактчекінгу – вмінню перевіряти інформацію, призводить до того, що ми зараз запроваджуємо медіаграмотність не тільки в школах, але й серед дорослого населення. Доросле населення теж повинне мати інструменти опору і це надзвичайно важливо. Від цього залежить те, наскільки людина адекватно буде сприймати довкілля», – сказав Іванов.

Він зазначив, що поштовхом до впровадження медіаграмотності, зокрема і в українських школах стала і агресія Росії проти України, значною складовою якої є інформаційна війна. Тому Академія української преси розробила велику кількість методик для медіаосвіти, медіаграмотності, які затверджені Міністерством освіти і науки України.

«Інформаційна війна дуже сильно і підштовхнула. Ми б не вчили і дорослих цьому, і не запроваджували з такою інтенсивністю медіаграмотність в школах, якщо б не інформаційна війна», – вказав президент АУП.

За його словами, головне завдання впровадження медіаграмотності – навчити людину критично мислити.

«Головне, щоб і дорослі в нас були підготовлені та не споживали фейки, щоб вони розуміли, що якщо інформація дуже сильно емоційно їх зачіпає, не можна такій інформації з порогу вірити, її треба перевірити. Особливо це стосується того, коли використовуються діти. Я не буду згадувати про Слов’янського хлопчика («розп’ятого в трусиках» – ред.), взагалі зображення дітей, діти в біді – це треба обов’язково перевіряти … Зараз ми переходимо до тотального впровадження медіаграмотності, бо це дуже необхідна навичка. Без неї людина не може робити усвідомлений вибір в своїх діях, вона буде робити той вибір, який їй підказали», – вказав професор Іванов.

Нагадаємо:

  • Валентина Потапова, керівниця Центру громадянської освіти «Альменда» заявила, що в школах південних регіонів України і прикордонних з РФ областей, куди «дістає» російська пропаганда, оскільки там приймається сигнал російських телеканалів і радіостанцій, необхідно впроваджувати курси медіаграмотності, щоб діти вчилися відрізняти правду від брехні, а фейки від справжніх новин в ЗМІ.