Коментар «бота» у соцмережі коштує 15 гривень – розслідування

Новини
Політтехнолог Валерій Савчук (праворуч) і таргетолог Ігор Давидюк (ліворуч) Фото: Слідство.Інфо

Вартість розкрутки нової політичної сили у соцмережах за допомогою проплачених коментарів становить 5-7 тисяч доларів, дізналися журналісти «Слідство.Інфо» під час розслідування «Я – бот», презентація якого відбулася 18 вересня у Києві.

Про це пише Центр журналістських розслідувань.

Інформацію про вартість послуг «ботоферми» надав авторам розслідування політтехнолог Валерій Савчук донедавна директор піар-агенції «Прагматіко», який, за даними «Слідство.Інфо», координував роботу ботоферми, на яку влаштувався «ботом» кореспондент видання Василь Бідун. 

Журналісти отримали ці дані під виглядом асистентів колишнього народного депутата Єгора Соболева, який удав, ніби хоче замовити послуги «ботоферми» для своєї майбутньої політсили.

«У хороші часи в нас доходило до двох доларів за один коментар. На цих виборах ми це робили за 5-7 тисяч доларів, це за 10 тисяч коментарів», — наводить видання слова Савчука, додаючи, що за цими цифрами вартість одного коментаря становить близько 60 центів, або 15 грн. 

За даними Савчука, «ботів можна залучати у випадку, коли треба терміново «розігнати» інформацію або, навпаки, відволікти увагу від скандалу або неприємної ситуації”. Також він повідомив, що є можливість закупки додаткових «ботів» в інших ферм за більшу вартість. 

Однак коли під час другої зустрічі журналісти виступили вже як представники розслідувального ЗМІ, Савчук заперечував свою причетність до «ботоферми». 

Крім того, журналісти виявили родинні зв’язки між працівником «ботоферми» та консультантом партії «Голос»:

«Поряд із Савчуком на зустрічі був іще один чоловік — його колега Ігор Давидюк. Він пояснив, що професійно займається «таргетуванням», тобто досліджує, на яку аудиторію треба сфокусуватися ботофермі. Примітно, що «таргетолог» Ігор Давидюк є рідним братом Миколи Давидюка – політичного консультанта партії «Голос»», – сказано в розслідуванні.

Нагадаємо:

  • Соціальна мережа Facebook призупинила діяльність в Україні акаунтів і груп, які вели скоординовані кампанії по дезінформації.
  • ГО «Інтерньюз-Україна» запустила проект TrollessUA для виявлення та блокування підозрілих профілів в українському сегменті Facebook, які активно коментують, використовуючи мову ненависті, та водночас масово поширюють фейки.
  • Партія «Європейська солідарність» не задекларувала реальні витрати на політичну агітацію в соцмережах під час парламентських виборів 2019 року.