Лише за три тижні співробітники Укртрансбезпеки зафіксували 734 порушення вагових норм габаритного транспорту в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях. Ці регіони були визначені як пріоритетні для перевірок ваги фур у період збору врожаю.
Про це повідомляє Центр журналістських розслідувань з посиланням на коментар керівника департаменту державного контролю на транспорті Укртрансбезпеки Сергія Шапочки та дані сервісу відкритих даних транспортної галузі.
Виявлені порушення складають лише 1,29% від загальної кількості проведених перевірок, констатує представник Укртрансбезпеки.
«На півдні України, в Одеській, Херсонській, Миколаївській областях найбільший потік транспортних засобів, який везе вантажі, в тому числі перевантажені транспортні засоби, в морські порти. І тому силами самих управлінь, штатною чисельністю невеликою, складно впоратися з такими об’ємами. Через те ми направляємо з інших областей України у відрядження співробітників Укртрансбезпеки, а також надаємо туди вагові комплекси, які б допомогли у цих питаннях», – сказав Шапочка.
За його словами, наразі в цих областях працюють по три вагових комплекси.
«Кожна область має свої комплекси, але окрім пересувних є ще стаціонарні комплекси. У разі, коли ми виставили свій комплекс, розпочали роботу – фури між собою перемовляються та їдуть іншою дорогою», – розповів Шапочка.
За інформацією сервісу відкритих даних транспортної галузі, у період з 22 червня по 13 липня 2020 року в Одеській області інспектори Укртрансбезпеки склали 376 актів про порушення габаритно-вагових норм, у Херсонській – 299, у Миколаївській – 59. Загальна сума плати за проїзд із перевантаженням для перевізників склала 4,9 млн грн.
За вказаний період часу у трьох південних областях для контролю вагових норм габаритного транспорту були задіяні 27 співробітників Укртрансбезпеки, 31 поліцейський, 12 співробітників СБУ та шість працівників ДФС.
Докладніше про ситуацію на дорогах Півдня України дивіться 14 липня о 20:00 у програмі «Питання національної безпеки» – проєкті Центру журналістських розслідувань в ефірі ТРК Чорноморська.
Як повідомлялось, наразі в Україні працює лише 33 вагових комплекси, які можуть зафіксувати перевантаж автомобіля. У розпал сезону збору врожаю та доставки його до портів 63 пересувні комплекси перебувають на ремонті та метрологічній повірці. Діючими комплексами опікується 141 інспектор Укртрансбезпеки.
Нагадаємо:
- 23 червня 2020 року президент Володимир Зеленський записав звернення до далекобійників у закритій Viber-спільноті. У цій групі водії фур повідомляють одне одному на якому напрямку по всій Україні стоять вагові пункти Укртрансбезпеки, щоб водії перевантажених авто могли об’їхати пункт контролю іншою дорогою та уникнути штрафів, що вимірюються тисячами євро. Фури, які везуть надміру важкий вантаж, сильно руйнують дороги, на будівництво і ремонт яких цьогорічним бюджетом передбачено рекордні 100 млрд грн.