Укртрансбезпека використовує лише 33 вагові комплекси для перевірки перевантажу фур

Наразі в Україні працює лише 33 вагових комплекси, які можуть зафіксувати перевантаж автомобіля. У розпал сезону збору врожаю та доставки його до портів 63 пересувні комплекси перебувають на ремонті та метрологічній повірці. Діючими комплексами опікується 141 інспектор Укртрансбезпеки.

Фото: dsbt.gov.ua

На дорогах України працює лише 15 з 78 пересувних габаритно-вагових комплексів, що перебувають на балансі Державної служби України з безпеки на транспорті, розповів у коментарі Центру журналістських розслідувань Сергій Шапочка, керівник департаменту державного контролю на транспорті Укртрансбезпеки.

«У нас 78 вагових пересувних комплексів, які стоять на балансі Укртрансбезпеки. На жаль, сьогодні в строю – 15. На ремонті і метрологічній повірці перебувають 63. Будь-яке обладнання, яким фіксуються якісь параметри, якісь дані, в тому числі параметри вагові, вони потребують метрологічної повірки, сертифікації. Після того, як буде повірена ще частина цих комплексів, вони вийдуть на дорогу», – сказав Шапочка.

За його словами, сьогодні здійснюється габаритно-ваговий контроль на 33 задіяних вагах на 41 локації. З 33 комплексів -15 мобільних, які можна поставити на найбільш навантажені транспортні напрямки, та 18 стаціонарних.

«У нас 141 інспектор на всі дороги країни. Це не так багато. І цими силами ми намагаємося протидіяти руйнуванню доріг», – додав Шапочка.

За словами посадовця, Укртрансбезпека готується прийняти на роботу ще 200 інспекторів. Але коли це буде зроблено, невідомо, оскільки нинішній бюджет установи не передбачає такі цільові витрати.

За даними транспортного порталу електронних послуг, від 22 червня по 12 липня в Україні інспектори Укртрансбезпеки склали 1192 акти про порушення габаритно-вагових норм та нарахували плати за проїзд із перевантажем більш ніж на 10 млн грн.

Докладніше про ситуацію на дорогах Півдня України дивіться 14 липня о 20:00 у програмі «Питання національної безпеки» – проєкті Центру журналістських розслідувань в ефірі ТРК Чорноморська.

Нагадаємо:

  • 23 червня 2020 року президент Володимир Зеленський записав звернення до далекобійників у закритій Viber-спільноті. У цій групі водії фур повідомляють одне одному на якому напрямку по всій Україні стоять вагові пункти Укртрансбезпеки, щоб водії перевантажених авто могли об’їхати пункт контролю іншою дорогою та уникнути штрафів, що вимірюються тисячами євро. Фури, які везуть надміру важкий вантаж, сильно руйнують дороги, на будівництво і ремонт яких цьогорічним бюджетом передбачено рекордні 100 млрд грн.
Інформаційна агенція “Центр журналістських розслідувань”
Kyiv Kyiv Ukraine