Гарячу лінію Ощадбанку «атакують» пенсіонери-переселенці, які проживають в «ДНР» – соцмережі

Новини
Фото: oschadbank.ua

У так званій «ДНР» через закриття КПВВ на лінії розмежування 112 тисяч чоловік, які постійно проживають на окупованій території, але мають статус внутрішньо переміщених осіб (ВПО), не змогли забрати свої перевипущені картки Ощадбанку і тому постійно телефонують на його гарячу лінію, турбуючись про те, коли і як вони зможуть отримати свої соцвиплати, зокрема пенсії.

Ситуацію, що склалася, обговорюють в місцевому пабліку в Telegram, пише портал «Донецкие новости».

В обговоренні відзначається, що карти 112 тисяч людей перебувають у відділеннях Ощадбанку, термін дії їх продовжений, але клієнти з тих чи інших обставин не змогли їх отримати.

«Пенсії та соціальні виплати знаходяться на рахунках, їх нараховують вчасно, але … вони очікують своїх клієнтів, оскільки немає карти – немає грошей. У ситуації вкрай неприємно те, що мова в основному йде про пенсіонерів, причому саме з «ДНР», оскільки в «ЛНР» таких проблем, в принципі, не спостерігається, і будь-який бажаючий має можливість змотатися в Україну за картою Ощадбанку», – пишуть в місцевому співтоваристві.

Жителі окупованої території роблять висновок, що «Київ про цю категорію громадян дбає більше, ніж Донецьк, оскільки «прострочені» картки, термін дії яких закінчився з березня по вересень, були продовжені до 1 листопада». Таке послаблення стосується саме карток, на які виплачується «соціалка».

Люди висловлюють обурення, відзначаючи, що така ситуація з виплатами склалася саме «завдяки» так званому «главі ДНР» Денису Пушиліну.

«Проблемність ситуації відмінно ілюструє гаряча лінія Ощадбанку, яка, крім традиційних для неї питань, зараз просто «атакована» жителями «ДНР», які цілком обгрунтовано непокояться, коли і як вони можуть отримати українські соцвиплати. Банк, як не дивно, допомогти намагається, але треба розуміти, що його терпіння і можливості «обійти» штучно створені керівництвом «республіки» перешкоди все ж не безмежні», – повідомляють в соцмережі.

На сайті Мінфіну, на гарячій лінії Ощадбанку – численні повідомлення від людей, яких цікавлять питання отримання карт переселенців. Пенсіонери запитують, чому деякі карти, термін дії яких продовжено, заблоковані, а також як продовжити термін дії карти, як пройти верифікацію, як зняти гроші, якщо вони не можуть виїхати на підконтрольну територію не зі своєї вини. Банк надає роз’яснення щодо кожного питання.

Як повідомлялося, керівния Донецького обласного управління Ощадбанку Світлана Яківчик зазначила, що коли в Донецькій області після зняття карантину повноцінно відновлять роботу КПВВ і приїдуть пенсіонери-ВПЛ з тимчасово непідконтрольних територій, Ощадбанк буде здатний забезпечити їх обслуговування протягом місяця. На даний момент залишки на їх рахунках складають 2,1 млрд грн. Вона також повідомила, що всього в Донецькій області 274 тисячі пенсіонерів зі статусом переселенців, і 112 тисяч з них мають прострочені карти. Ці карти вже перевипущені автоматично і знаходяться у відділеннях Ощадбанку, але їх звідти ніхто не забирає.

Нагадаємо:

  • В Ощадбанку працює електронна черга для внутрішньо переміщених осіб (ВПО) з Донецької і Луганської областей, які відтепер можуть отримати картку у зручний для них час.
  • Правозахисники нагадали про зміни в обслуговуванні переселенців в Ощадбанку під час карантину.
  • Карти Ощадбанку для внутрішньо переміщених осіб, що обслуговуються за тарифним пакетом «Мій рахунок», термін дії яких закінчується під час карантину, не блокуватимуться до 1 листопада 2020 року.
  • Незважаючи на те, що дію платіжних карт Ощадбанку продовжено до 1 листопада, переселенці масово скаржаться на те, що банкомати «з’їдають» такі картки.
  • Ощадбанк заблокував частину прострочених пенсійних карт, термін дії яких продовжувався до 1 жовтня у зв’язку введенням карантину в Україні. Зараз продовжено термін дії прострочених карт тільки для пенсіонерів, які мають статус внутрішньо переміщених осіб (ВПО), за тарифним пакетом «Мій рахунок».