Китайська компанія, яка реконструює аеропорт Сімферополя, через зрив строків може «влетіти» на 1,7 млрд рублів

Новини
Реконструкція аеропорту «Сімферополь» в окупованому Криму Фото: Крыминформ

Китайська компанія «Петро-Хэхуа», яка будує злітно-посадкову смугу в аеропорту окупованого РФ Сімферополя, не вкладається в заявлені строки. «Арбітражний суд Республіки Крим» вже стягнув з неї на користь аеропорту 23 млн рублів. На розгляді також знаходиться позов на 1,7 млрд рублів.

Про це повідомляє Бюро судової інформації з посиланням на рішення «суду» від 18 березня 2021 року.

ООО «Петро-Хэхуа» – російська «дочка» китайської компанії Haihua Industry Group (за ЕГРЮЛ РФ, засновник – ТОВ «Пекин хэхуа ориентал энерджи технолоджи групп лимитед», Пекін, КНР).

Згідно договору від 27 грудня 2016 року, «Петро-Хэхуа» виконує замовлення на будівництво злітно-посадкової смуги в аеропорту «Сімферополь». Будівництво смуги почалося у 2018 році, а у вересні 2019 року аеропорт звернувся до «суду» за стягненням неустойки (пені та штрафу) з компанії-підрядника у розмірі 124 млн рублів.

Реконструкція аеропорту «Сімферополь» в окупованому Криму Фото: facebook.com/sip.airport

«Суд» виніс постанову про стягнення з ТОВ «Петро-Хэхуа» 23 млн рублів на користь АТ «Международный аэропорт «Симферополь». Аеропорт вимагав стягнути з підрядника 124 млн рублів. Наразі в російському судовому реєстрі опублікована тільки резолютивна частина рішення, тому деталі справи та мотиви «суду» невідомі.

Водночас аеропорт подав ще один позов до «Петро-Хэхуа» – про стягнення пені відповідно до ще одного договору підряду. Позовні вимоги складають 1 мільярд 773 мільйони рублів. Розгляд цієї справи призупинений у грудні 2020 року через призначення судової експертизи, яка має встановити, чи дійсно існували обставини, які завадили компанії-підряднику виконати роботи в строк.

Реконструкція аеропорту «Сімферополь» в окупованому Криму Фото: Крыминформ

Загалом на реконструкцію аеропорту у Сімферополі федеральною цільовою програмою передбачено 12,5 млрд рублів. За ці кошти в аеропорту, крім другої злітно-посадкової смуги, має бути побудована мережа руліжних доріжок, новий командно-диспетчерський комплекс, очисні споруди та інженерна інфраструктура.

Реконструкція аеропорту «Сімферополь» в окупованому Криму Фото: facebook.com/sip.airport

За інформацією на сайті компанії «Петро-Хэхуа», раніше вона мала підряди на будівництво в аеропортах «Талакан» (Якутія, РФ) і «Калуга» (Калузька область, РФ). Загальна сума контрактів, які компанія отримала за 16 років роботи в Росії, згідно відкритих даних, наближається до 22 млрд рублів.

Аеропорт «Сімферополь» тимчасово закритий для польотів відповідно до розпорядження уряду України №424-р від 30.04.2014 у зв’язку з окупацією Криму РФ. Аеропорт обслуговує виключно рейси російських авіакомпаній із та до сусідньої Росії, інші міжнародні рейси не здійснюються.

Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) на початку квітня 2014 року офіційно підтвердила контроль української авіаційної адміністрації над кримським авіаційним простором. Українські суди заочно арештовують літаки авіакомпаній РФ, що порушують режим закритих аеропортів Криму.

Нагадаємо:

  • 27 березня 2014 року Генасамблея ООН прийняла резолюцію №68/262 про територіальну цілісність України, якою визнала незаконним кримський «референдум» і закликала не визнавати зміну статусу АРК і Севастополя. Китай утримався від голосування.
  • Голова КНР Сі Цзіньпін на зустрічі з президентом Петром Порошенко 17 січня 2017 року заявив, що Китай підтримує територіальну цілісність і суверенітет України, а також євроатлантичний вибір українського народу.
  • Китайська компанія Shanghai Foundation Engineering Group Co Ltd допомогла Росії наприкінці 2015 року прокласти «енергоміст» по дну Керченської протоки.
  • Керівництво вкраденого в України НВАО «Масандра» повідомляє про експорт своїх вин на китайський ринок.