Ощадбанк попередив переселенців про шахраїв: лякають блокуванням карт

Життя
Ощадбанк
Відділення Ощадбанку у Слов'янську Донецької області Фото: oschadbank.ua

Пенсіонери-переселенці стали знову отримувати дзвінки та повідомлення від шахраїв «Ощадбанк. Ваша карта заблокована. Дзвінки на інфоцентр за таким-то номером/інформація на такому-то сайті».

Як пишуть «Новости Донбасса» є свіжі приклади, які розповіли люди, які проживають на тимчасово непідконтрольних української влади територіях.

Пенсіонеру-переселенцу прийшло повідомлення: «Ощадбанк. Ваша картка заблокована та обнульована. Передзвоніть за номером …. ». Ще був дзвінок з незнайомого номера нібито з київського телефону з кодом 044 на початку, представлялися службою безпеки банку, говорили, що є проблеми з картою і намагалися дізнатися реквізити.

Люди похилого віку знову і знову стають їх вразливою мішенню.

«Співробітники банку не запитують у клієнта дані картки. Якщо хтось дзвонить, надсилає SMS з невідомого номера або повідомлення електронної пошти з невідомої адреси і представляється співробітником банку, просить назвати номер платіжної картки, термін її дії, тризначний код на зворотній стороні картки, то це шахрай! Покладіть трубку. Зателефонуйте в контактний центр банку», – підкреслюють в департаменті електронної комерції і платіжних коштів Ощадбанку.

У банку розповіли, що шахраї вдаються до хитрощів. Наприклад, можуть сказати: «Продиктуйте номер відділення банку, в якому вам видали картку, – це тризначне число на зворотному боці картки». Насправді це CVC2/CVV2-код, який можна називати третім особам. Дізнавшись цей код, шахраї якраз і крадуть гроші з рахунків.

В Ощадбанку звертають увагу, що шахраї можуть представлятися працівниками банку, Пенсійного фонду, благодійного фонду, поліції або СБУ, магазину чи національної лотереї. Часто шахраї видають себе покупців товару, який жертва продає в Інтернеті, і запитують дані карти нібито для передоплати.

Що потрібно зробити, якщо вам прийшло повідомлення про «блокування» карти Ощадбанку або вам телефонують через «проблеми» з картою:

  • Ні в якому разі не дзвонити за вказаними в повідомленні телефонами і не відкривати з нього посилання на сайти.
  • Нікому не повідомляти дані своєї карти: PIN-код, термін її дії, CVC2/CVV2-код, паролі інтернет-банкінгу та коди підтвердження онлайн-платежу в SMS або в повідомленнях у месенджері.
  • Набрати контакт-центр Ощадбанку за номером 0 800 210 800, уточнити інформацію про стан свого рахунку, переконатися, що ваша карта в порядку і гроші цілі. Або перевірити інформацію по своїй карті в Ощад 24/7.
  • Якщо вам надійшло повідомлення нібито від банку про підтвердження списання коштів за покупку, яку ви не робили, і надається номер телефону, – не набирайте цей номер.
  • Якщо ви випадково розкрили дані платіжної карти шахраям, негайно телефонуйте за номером на звороті картки в контакт-центр банку для блокування карти і облікового запису.

В Ощадбанку нагадують, що спілкуватися з банком слід тільки через офіційні канали комунікацій:

  • номер екстреного зв’язку з банком – на звороті картки. В Ощадбанку це контакт-центр: 0 800 210 800;
  • чат-боти – на офіційному сайті https://www.oschadbank.ua/ua/chat; в Messenger m.me/Oschadbot, на Фейсбуці https://www.facebook.com/oschadbot/, в Telegram @Oschadbot і е-mail: [email protected].

Офіційну інформацію можна отримати тільки на офіційному сайті https://www.oschadbank.ua/ua, а також у відділеннях Ощадбанку.

Якщо вам довелося зіткнутися з шахраями, ви можете повідомити про це в кіберполіції по телефоном 0 800 505 170 або подати заяву за посиланням: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/

«Головною помилкою, через яку можна стати жертвою шахраїв і втратити гроші, є відсутність знання азів фінансової та інформаційної безпеки або нехтування ними. Необхідно знати правила безпеки і дотримуватися їх. Тільки так можна убезпечити себе від втрат», – відзначають в Ощадбанку.

Пенсійний фонд України (ПФУ) може призупинити виплати пенсіонерам, які понад рік не отримували пенсії з поточного рахунку в банку або їх пенсії в цей період виходили за дорученням. У багатьох пенсіонерів не було можливості потрапити в відділення Ощадбанку і зняти пенсію в зв’язку з закриттям КПВВ рік тому і блокуванням їх угрупованнями «Л-ДНР» у частині пенсіонерів-внутрішньо переміщених осіб, які проживають на тимчасово непідконтрольних уряду територіях. Люди стали отримувати повідомлення ПФУ з вимогою пройти ідентифікацію, не дивлячись на діючу відстрочку її проходження через карантин.

Юристи роз’яснили, як отримати компенсацію сум пенсії, яка не була виплачена у 2018 році через порушення строків проходження фізичної ідентифікації особи, а також хто має право на компенсацію за порушення строків виплати пенсії, як її отримати та чим керуватися на практиці.

Як повідомлялось, в Ощадбанку пояснили, які операції можна провести без особистої присутності пенсіонера-переселенця, оскільки через тривалий карантин і закритих КПВВ багато пенсіонерів зі статусом внутрішньо переміщеної особи (ВПО), які живуть на окупованому Донбасі, не можуть потрапити в відділення Ощадбанку на підконтрольній українській влади території.

Ощадбанк продовжив дію платіжних карток переселенців, термін дії яких спливає під час карантину, до 1 травня 2021 року.

Нагадаємо:

  • ВПО за послугу СМС-інформування в Ощадбанку оплачують 7 грн на місяць. Крім того, з 1 грудня вони можуть знімати пенсії без комісії у банкоматах та відділеннях банку.
  • Ощадбанк роз’яснив, в яких випадках інформація про внутрішньо переміщених осіб передається до Пенсійного фонду України для перевірки.
  • Ощадбанк призупинив знищення карт пенсіонерів-переселенців, які ті не отримали через заблоковані ОРДЛО пункти пропуску: багато пенсіонерів з березня 2020 року не можуть потрапити на підконтрольну української влади територію.