Піратські судна Росії «Alfa M», «Alfa-1», «Victoria V» та «Victoria K» вивозять з Маріуполя вугілля до Єгипту та Туреччини

Південь
Порт окупованого Маріуполя. Січень 2025 р. Фото: https://t.me/andriyshTime
Порт окупованого Маріуполя. Січень 2025 р. Фото: https://t.me/andriyshTime

ЦЖР ідентифікував російські суховантажі, якими впродовж січня 2025 року країна-злодій вивозила українське вугілля з порту тимчасово окупованого Маріуполя.

За перший місяць нового року Рух опору Маріуполя фіксує відносно низьку активність окупантів в порту Маріуполя. Зокрема, за даними…..у першій половині січня на причалах було помічено два балкери, у другій  – три. Щоразу через морські ворота Донбассу росіяни вивозили вугілля, яке доставляється під завантаження залізницею з Луганської області. 

Суховантажі, які здійснюють незаконні заходи в закритий український порт Маріуполя – фігуранти попередніх публікацій ЦЖР і ще торік потрапили в наш власний реєстр піратського флоту Росії в Азовському морі. 

Судно «Alfa-1» в порту Маріуполя в січні 2025 р.(зверху) та на фото сервісу Marinetraffic. Фото: https://t.me/andriyshTime, Marinetraffic.  Колаж: investigator.org.ua

Судно «Alfa-1» в порту Маріуполя в січні 2025 р. (зверху) та на фото сервісу Marinetraffic. Фото: t.me/andriyshTime, Marinetraffic.  Колаж: investigator.org.ua

«Alfa-1» (IMO: 9045601) – За даними бази Міжнародної морської організації, судно належить  російському ТОВ «Ника Шиппинг»(Nika Shipping LLC), яке у квітні 2023-го  заснував і очолив Цепляєв Сєрґєй Владіміровіч із Санкт-Петербурга.  

Балкер «Victoria V» в порту Маріуполя в січні 2025 р. та на фото сервісу Marinetraffic. Фото: https://t.me/andriyshTime, Marinetraffic.  Колаж: investigator.org.ua

Балкер «Victoria V» в порту Маріуполя в січні 2025 р. та на фото сервісу Marinetraffic. Фото: t.me/andriyshTime, Marinetraffic.  Колаж: investigator.org.ua

«Victoria V» (IMO: 9454125) та «Victoria K» (IMO: 1041348) — судновдасник російська ТОВ «Виробничо-комерційна фірма СІБМВРКЕТ» (ООО ПКФ СИБМАРКЕТ/ «PKF «SIBMARKET» LLC) з м. Іркутськ. Компанією одноосібно володіє громадянин РФ Харламов Олєг Гєннадієвіч. 

Суховантаж «Victoria K» на виході з порту Маріуполя в січні 2025 р. та на фото сервісу Marinetraffic. Фото: https://t.me/andriyshTime, Marinetraffic.  Колаж: investigator.org.ua

Суховантаж «Victoria K» на виході з порту Маріуполя в січні 2025 р. та на фото сервісу Marinetraffic. Фото: t.me/andriyshTime, Marinetraffic.  Колаж: investigator.org.ua

«Alfa M» (IMO: 9419084), зареєстроване на компанію «ASTON SHIPTRADE CORP» з Маршаллових островів, комерційне управління оформлено на компанію DEEPBLUE MARINE BROKERAGE з Об’єднаних Арабських Еміратів.

Суховантаж «Alfa M» в порту Маріуполя в січні 2025 р. та на фото сервісу Marinetraffic. Фото: https://t.me/andriyshTime, Marinetraffic.  Колаж: investigator.org.ua

Суховантаж «Alfa M» в порту Маріуполя в січні 2025 р. та на фото сервісу Marinetraffic. Фото: t.me/andriyshTime, Marinetraffic.  Колаж: investigator.org.ua

За даними сервісу Marinetraffic, «Victoria K» та  «Alfa-1» доставили свої вантажі до турецьких портів, а «Victoria V» і «Alfa M» – до берегів Єгипту. 

 Усі судна використало схему, щоб приховати походження вугілля, про яку ЦЖР вже розповідав

  • офіційно заходять в російський порт Темрюк
  • вимикають автоматичну систему ідентифікації (АІС);
  • йдуть на завантаження в порт Маріуполя;
  • з вантажем повертаються в Темрюк;
  • вмикають АІС;
  • йдуть в порт призначення.
Маршрути піратського флоту Росії з Маріуполя. Фото: marinetraffic.com Колаж: investigator.org.ua

Маршрути піратського флоту Росії з Маріуполя. Фото: marinetraffic.com Колаж: investigator.org.ua

Як повідомляв ЦЖР, оператором всіх чотирьох суден є компанія ТОВ «Ника Шиппинг»(Nika Shipping LLC). 

Жоден з вказаних судновласників чи морських операторів, як і самі суховантажі, ще досі не потрапили під західні та українські санкції.  

В офіційній базі даних IMO юридична адреса фірми вказана, як «Офіс №82, проспект Миру, 15, Донецьк. Росія», що повністю суперечить Резолюції Генеральної Асамблеї ООН «Територіальна цілісність України. Захист принципів статуту ООН» від 12 жовтня 2022 року.  Як і Резолюція від березня 2014 року щодо невизнання кримського псевдореферендуму і зміни статусу АР Крим і Севастополя, ця Резолюція не визнає зміну українських кордонів і статусу Донецької, Луганської, Херсонської та Запорізької  областей України, захоплених Росією.