В окупованому Криму знову підскочили ціни на пальне та почалися перебої з бензином. Попри запевнення місцевої «влади» про те, що Крим забезпечений всіма видами пально-мастильних матеріалів, найходовішого – «95-го» бензину на деяких заправках півострова просто немає.
Ціни на пальне в окупованому Криму знову зросли. Подорожчали як бензин, так і дизпаливо. Бензин марки АІ-92 коштує вже більше 55 рублів за літр, а АІ-95 – понад 60 рублів. Співробітники заправок кажуть, що це не межа, і скоро треба чекати нового здорожчання.
Однією з перших підняла ціни на пальне фірма «ТЭС», яка належить скандально відомому бізнесмену Сергію Бейму. Нещодавно цей кримський олігарх розпочав «бізнес» на окупованій Запоріжчині, взявши в оборот віджаті тамтешні АЗС. Зараз в мережі «тесівських» АЗС в Криму літр «95-го» бензину продають за майже 61 рубль, а літр «72-го» – за майже 56 рублів. А от дизпалива тут немає.
На сайті «ТЭС» з’явився коментар щодо відсутності деяких видів пального на АЗС.
«В даний момент постачання палива на півострів здійснюється з перебоями. Тому, змушені повідомити про запровадження тимчасового обмеження щодо відпуску автомобільного палива на адресу фізичних осіб через дефіцит товару в регіоні», – йдеться в повідомленні.
Додається, що «ситуація з постачанням дизельного палива залишається складною».
Дизпаливо можна знайти на інших заправках. Але ціна на нього підскочила вже майже до 64 рублів.
Місцева «влада» запевняє, що приводу для паніки немає. Мовляв, Крим забезпечений пальним, а постачання збільшать. Проте вже зараз найходовіший – «95-й» бензин є не всюди. Приміром, на заправках Atan – найбільшої мережі АЗС на півострові – бензина цієї марки в продажу немає. Коли він з’явиться, співробітники заправних станцій відповісти не можуть.
Ціни на пальне в окупованому Криму за останні три місяці збільшувалися чи не щотижня. Серед причин називали зростання вартості пального на пітерській біржі, яке розпочалося наприкінці квітня, і з тих пір б’є один за одним рекорди, а також скорочення для нафтових компаній паливного демпфера – компенсації задля утримання цін на пальне всередині «ерефії». За інформацією агентства «Интерфакс-Россия», якщо за січень-квітень 2022 року ці виплати становили понад трильйон рублів, то за аналогічний період 2023 року – зменшились більш ніж вдвічі. Однак тамтешні експерти воліють мовчати про головну причину судом російської економіки – кровожерливу путінську війну проти України, яка зжирає бюджет і потребує все більше грошей.
Ще у червні «глава Криму» Сергій Аксенов пообіцяв зменшити ціни на пальне на півострові за допомогою прямої закупівлі в обхід біржі. Він констатував, що в Криму пальне вартує на 2,5 рублі дорожче, ніж на російському материку, і запевнив, що невдовзі воно подешевшає. Гауляйтер заявив також, що незалежно від рішення російського уряду, куди він звернувся з пропозицією прямих закупівель, дефіциту палива на півострові точно не буде. Мовляв, навіть якщо логістика зміниться, на півострові є «альтернативні технічні можливості постачання».
Через півтора місяці після цих обіцянок сталося рівно протилежне – пальне стало ще дорожче, уникнути його дефіциту не вдалося.
P.S. Сьогодні з’явилося повідомлення від «глави Совміна Криму» Юрія Гоцанюка про надходження на півострів пально-мастильних матеріалів. Мовляв, невдовзі вони з’являться на всіх кримських АЗС. Слідкуємо за ситуацією.