На будівництві Керченського мосту використовують обладнання з Фінляндії – ЗМІ

Новини

На будівництві моста через Керченську протоку в окупований Крим було помічено обладнання, вироблене фінською компанією Junttan.

Відео про те, як за допомогою гідромолота компанії Junttan забивалися палі під Керченський міст, оприлюднено на сайті PSB-news, передає Центр журналістських розслідувань.

“Гідромолот, вироблений фінською компанією, використовує фірма КТФ “Мостозагін-125″, філія ПАТ” Мостотрест”, – зазначає автор публікації.

Як повідомляється, силова установка Junttan Powerpack 30CCU – найпотужніша в модельному ряду компанії. “На фото виглядає абсолютно нової, без слідів тривалої експлуатації. Технічна специфікація з сайту-виробника (завантажена на сайт у листопаді 2015 року) дозволяє точно ідентифікувати агрегат по розташуванню технологічних люків і такелажних скоб (у кожної моделі вони свої)”, – відзначається в повідомленні.

 

На сайті фінської компанії-виробника Junttan OY є російськомовна версія, де йдеться про експлуатаційної підтримки обладнання, проведенні техобслуговування і навчання персоналу.

У Росії діє офіційний представник фінської компанії, група компаній “Главальянс”, в тому числі що пропонує в оренду віброзанурювачі.

“У відкритих джерелах ми знаходимо інформацію про постачання обладнання для незаконного будівництва моста через Керченську протоку в грудні 2016 року, його здійснювала кримська лізингова компанія ТОВ” Генлізінг “(генеральний директор Віталій Косенко). Припускаємо, що компанія створена для обходу санкційних обмежень, які накладені на країну-агресор через окупацію Криму та розв’язання війни на сході України. Лізингова компанія з’явилася в вересні 2014 і відразу “вибилася” в одного з лідерів російського ринку”, – повідомляють експерти сайту.

Раніше видання De Gelderlander повідомило, що дві компанії з Нідерландів беруть участь в будівництві моста через Керченську протоку, який повинен з’єднати Росію з включеним Кримом.

За інформацією видання, нідерландська компанія Dematec Equipment побудувала одну з машин для будівництва моста, а компанія Bijlard Hydrauliek поставила “найважливішу частину” для цієї техніки. Директор Dematec Equipment Ван ден Хевел заявив, що компанія не порушує введені Євросоюзом санкції, оскільки будівництво відбувалося на території Росії.

Директор іншої компанії Марсел Бейлард повідомив тележурналістам, що не знав, що частини будуть поставлені для моста в Крим.

Раніше скандал з постачанням обладнання німецької компанії Siemens в анексувати Крим привів до введення Євросоюзом нових санкцій відносно Росії.

Нагадаємо, 14 вересня 2016 року Україна ініціювала в міжнародному трибуналі ООН з морського права арбітражне провадження проти Росії для захисту своїх прав як прибережної держави в прилеглих до окупованого Криму зонах Чорного і Азовського морів і Керченській протоці.

В травні 2017 року прокуратура АРК повідомила про відкриття кримінального провадження за фактом порушення правил екологічної безпеки в Азовському і Чорному морях через будівництво Росією моста в Керченській протоці.

Україна готує позов до Росії, яка ввела обмеження по судноплавству через Керч-Єнікальский канал в зв’язку з будівництвом моста через Керченську протоку, що призводить до збитків українських портів Маріуполь і Бердянськ на Азовському морі.

МЗС України заявило, що РФ порушує міжнародне право, забороняючи в односторонньому порядку судноплавство через Керченську протоку в зв’язку з незаконним будівництвом мосту.

Заступник прокурора АРК Олександр Даракчі повідомив, що проводиться інженерно-екологічна експертиза в рамках розслідування кримінальної виробництва за фактом порушення правил екобезпеки через будівництво РФ моста в Керченській протоці. Її висновки очікуються на початку жовтня 2017 року.

У міністерстві з питань тимчасово окупованих територій і внутрішньо переміщених осіб України вказали, що встановлені РФ через будівництво арки Керченського мосту обмеження для проходження суден в українські порти в Азовському морі, суперечать Конвенції ООН з морського права.

27 серпня Росія перекрила для судноплавства Керченську протоку через транспортування і монтаж залізничної арки Керченського мосту. Заборона діяла до 29 серпня.