Портові активи Ахметова у Севастополі перейшли компанії з ВПК Росії, яка знаходиться під санкціями США і України

ПрАТ «Стівідорна компанія «Авліта» і ТОВ «Морський індустріальний комплекс», бенефіціаром яких до 2016 року був Рінат Ахметов, у липні змінили назву, юридичну адресу і кінцевого власника. Водночас у їхніх засновників - московських ТОВ «Авал» та «Ремкор» з’явився новий основний власник - Група компаній «Морські та нафтогазові проекти», що належить ТОВ «Завод «Красное Сормово» («Об’єднана суднобудівна корпорація»).

Вантажний термінал компанії «Авліта» в Севастополі Фото: Wikimapia

Про це свідчать матеріали розслідування «Недосанкції», проведеного Центром журналістських розслідувань.

За даними державного реєстру, у липні 2018 року ПрАТ «Стівідорна компанія «Авліта» була перейменована на «Агрологік» та змінила юридичну адресу із Києва на Харків. За однією адресою з нею було зареєстровано «Агро процесинг індастрі», яка має той же код ЄДРПОУ, що припинене ПрАТ «Морський індустріальний комплекс» («МіК»).

У липні відбулися реєстраційні зміни і в московських фірмах-засновницях цих компаній. Власником московських ТОВ «Авал» і «Ремкор», на які Рінат Ахметов у 2016 році переоформив свої портові активи – СК «Авліта» і «МіК», замість ТОВ «Арт-трейдинг» стала Група компаній «Морські та нафтогазові проекти». При цьому статутний капітал фірми «Авал» зріс у тисячу разів – до 3,86 мільярдів рублів.

Група компаній «Морські і нафтогазові проекти» належить «ПАТ «Завод «Красное Сормово»,  одному з найстаріших російських суднобудівних підприємств із Нижнього Новгорода. У минулому на заводі будували атомні підводні човни, а зараз – нафтоналивні танкери та суховантажні теплоходи.

Завод «Красное Сормово» входить до державної «Об’єднаної суднобудівної корпорації», яка разом з іншими підприємствами військово-промислового комплексу Росії з 2014 року перебуває під санкціями США. Є вона і в санкційному списку РНБО України (за №405).

Відтепер портові активи, бенефіціаром яких до анексії Криму був Рінат Ахметов, будуть використані для воєнних цілей Росії. У липні у Севастополі побував секретар Ради нацбезпеки РФ і близький друг Путіна Микола Патрушев, який нарікав на низькі темпи виконання оборонного замовлення і назвав два підприємства: вкрадений у Петра Порошенка «Севморзавод» і судноремонтний комплекс Ахметова, який щойно змінив власника.

«Процес переводу в державну власність майнового комплексу окремих підприємств йде повільно. Перш за все, це стосується Севастопольського морського заводу і Морського індустріального комплексу, на базі яких заплановано створення судноремонтного кластера, здатного приймати великі кораблі для виконання сервісного обслуговування», – повідомив Микола Патрушев.

«Цікаво, що 100% частки нового власника «Авалу» і «Ремкору», згідно даних ЕГРЮЛ, перебувають під обтяженням, а заставоутримувачем у російському реєстрі вказано старого власника – компанію «Арт-трейдінг», бенефіціаром якої є Ірина Корякіна, а другим засновником з нульовою часткою – Єгор Бондарєв. Обоє – партнери та менеджери компаній композитора Ігоря Крутого, кума Ріната Ахметова. Ймовірно, за ними ховається сам Ахметов. Це може означати, що з реальним власником зернового терміналу і сухого доку у Севастополі ще не розрахувалось»?, – говориться у розслідуванні Валентини Самар «Недосанкції».

За моніторингом порталу Вlackseanews, найбільше зерна із окупованого Криму для незаконного експорту у Сирію та Ліван відвантажується саме з зернового терміналу СК «Авліта». Прокуратура АР Крим за матеріалами журналістських розслідувань про незаконні судозаходи і відвантаження зерна з СК «Авліта» відкрила кримінальне провадження.

Детально про те, як працює в закритому порту Севастополя стивідорна компанія «Авліта» – у попередньому розслідуванні Валентини Самар «Крута перевалка» (Центр журналістських розслідувань для проекту Слідство.інфо).

Інформаційна агенція “Центр журналістських розслідувань”
Kyiv Kyiv Ukraine