Компанія-власник затриманого в Україні танкеру NEYMA недооцінила ризики при купівлі судна – Клименко

Компанія-власник ALTOMAR SHIPPING LTD затриманого в Україні російського танкеру NIKI SPIRIT (раніше NEYMA, IMO: 8895528) недооцінила ризики при купівлі судна, яке до того ж перебуває у «чорному списку», оскільки заходило в закриті Україною порти окупованого Криму. При цьому компанія та члену екіпажу, які перебували на борту танкера, не мають стосунку до блокування кораблів ВМСУ 25 листопада 2018 року в Керченській протоці.

Російський танкер NIKA SPIRIT (раніше NEYMA) в порту Ізмаїла Фото: dpsu.gov.ua

Про це повідомив на своїй сторінці у Facebook головний редактор порталу BlackSeaNews, експерт фонду «Майдан закордонних справ» Андрій Клименко, передає Центр журналістських розслідувань.

«Я майже впевнений, що ніякої конспірології в цьому немає. Скоріше, просто недооцінка ризиків з боку нового власника судна. Впевнений, що компанії-власнику, що купила судно у лютому 2019 – це ALTOMAR SHIPPING LTD ul Telmana 47A, Gelendzhik, Krasnodarskiy Kray, 353460, Russia – всунули його, скоріш за все, задешево, аби щось отримати. Продавцем був ліквідатор майна, бо попередній власник збанкрутував. Новий власник не мав жодного відношення до інциденту під мостом, тому спокійно йшли на ремонт чи огляд після придбання судна в Ізмаїл. Чому в Ізмаїл? – бо там дешевше, ніж в РФ», – написав Клименко.

При цьому він додав, що цей танкер має дві серйозні вади. «(1) він ще в січні 2017 прийшов до окупованої Керчі на СРЗ в ремонт чи відстій (порушив режим окупованої території, тобто державний кордон України в Криму, це сфера СБУ); (2) він проходить як речовий доказ по справі, що веде військова прокуратура по інциденту 25.11.2018. Тобто є 2 причини для його затримання. А про кримський «чорний список» нові власники мабуть забули, бо давно вже ніхто зі «списочників» не заходив в наші порти, бо знають, що буде арешт», – вказав експерт.

Також він вважає, що українські правоохоронці відпустили екіпаж судна додому абсолютно правильно.

«Він не має жодного відношення до цієї історії. Коли 25.11.18 цим судном перекривали Керченську протоку, воно було на відстої ще з січня 2017 на Керченському судоремонтному заводі. При тому фірма, що була тоді власником, знаходилася в стані ліквідації (банкрутство). І тоді, скоріш за все, там зовсім не було екіпажу (бо його виштовхали буксирами, він не був на ходу). Зараз в танкера новий власник. І новий екіпаж», – повідомив Клименко.

Він також назвав хорошою і принциповою роботу, яку провели Морська охорона Держприкордонслужби, СБУ та Військової прокуратури.

«Чи буде відповідь (від РФ – ред.)? – Звичайно… Побачимо, яка саме. Так що ж тепер, нам скласти лапки і не дихати», – додав експерт.

Нагадаємо:

  • 24 липня в порту Ізмаїл СБУ спільно з військовою прокуратурою затримала танкер NIKA SPIRIT (раніше NEYMA, IMO 8895528, MMSI 273347000, прапор РФ), який 25 листопада 2018 року блокував кораблям ВМСУ прохід Керченською протокою під Керченським мостом, після чого вони були захоплені російськими військовими. Российский танкер является доказательством в уголовном производстве, которое расследует СБУ.
  • 25 липня члени екіпажу затриманого в порту Ізмаїла російського танкера NIKA SPIRIT (раніше NEYMA) вирушили до Росії через Молдову. Підстав для їх затримання не було, оскільки вони не брали участь у подіях 25 листопада 2018 року в Керченській протоці.
  • У посольстві США в Україні назвали історію із затриманням в Україні російського танкера NIKI SPIRIT (раніше NEYMA), «хорошим прецедентом для мирного вирішення спорів» та вказали, що нова українська влада має намір захищати інтереси країни гуманно і відповідно до міжнародних норм.
Інформаційна агенція “Центр журналістських розслідувань”
Kyiv Kyiv Ukraine