Корабель ВМС Венесуели затонув після спроби незаконного захоплення лайнера RCGS RESOLUTE з українським екіпажем – ЗМІ

Новини
Круїзний лайнер RCGS RESOLUTE (раніше HANSEATIC) Фото: vesselfinder.com

У Карибському морі патрульний корабель NAIGUATA військово-морських сил Венесуели затонув після невдалої спроби незаконно зупинити і відправити в один з венесуельських портів круїзний лайнер льодового класу RCGS RESOLUTE (прапор Португалії, IMO: 9000168).

Як повідомили португальські ЗМІ, екіпаж лайнера майже повністю складається з українців, включаючи капітана. За інформацією одеського видання «Думська», більшість з них – одесити.

Інцидент стався рано вранці 30 березня біля берегів Венесуели. Різні джерела видають різні версія події. За однією з них – венесуельські військові намагалися захопити мирного перевізника туристів.

122-метровий RCGS RESOLUTE (раніше HANSEATIC) йшов з Буенос-Айреса (Аргентина) в порт невеликого острова Кюрасао (Нідерландські Антильські острови). У нейтральних водах біля узбережжя Венесуели він отримав наказ від венесуельського корабля з вимогою змінити маршрут і слідувати в один з портів «боліваріанської республіки».

Капітан (українець, одесит) не підкорився явно незаконному вимозі і продовжив йти своїм курсом. Венесуельський корабель зробив кілька попереджувальних пострілів, які теж не подіяли, після чого зблизився з лайнером.

За заявою власника лайнера, «військово-морський корабель на великій швидкості наблизився до правого борту під кутом 135 градусів і навмисно зіштовхнувся з круїзним судном. Корабель кілька разів ударив по правому борту в спробі повернути ніс лайнера до територіальних вод Венесуели. RESOLUTE отримав незначні пошкодження, що не впливають на морехідні якості, а NAIGUATA після контакту став приймати воду і через деякий час затонув».

Український капітан не покинув місце зіткнення, а прийняв на борт всю команду патрульного корабля, що складається з 44 чоловік, після чого продовжив шлях в Кюрасао.

Експерти галузі відзначають, що це вже не перший випадок спроб захоплення авторитарної Венесуелою іноземних судів: «Ця країна славиться тим, що захоплює абсолютно невинні торгові судна і екіпажі і звертається з ними як зі злочинцями в надії отримати викуп. Іноді корумповані морські прикордонники діють рука об руку зі справжніми піратами ».

Таким чином, український капітан заслужив похвалу за хоробрість і навички мореплавання. Він врятував українську команду від суворих випробувань, пише «Думська».

В результаті інциденту ВМС Венесуели втратили третину патрульного флоту. NAIGUATA – один з трьох патрульних кораблів, побудованих для ВМС Венесуели в Іспанії. Він набагато менше лайнера RCGS RESOLUTE: його довжина 79 м, водотоннажність 1720 тонн.

Патрульний корабель NAIGUATA ВМС Венесуели Фото: wikipedia.org

За даними сайту MarineTraffic.com, зараз RCGS RESOLUTE (компанія-судновласник Columbia Cruise Services) стоїть в порту Уільямстад острова Кюрасао.

Фото: Skrin MarineTraffic.com

Лайнер RCGS RESOLUTE (побудований в 1991 році, водотоннажність 8445 тонн) здійснює човникові круїзи до узбережжя Антарктиди і є судном льодового класу – його корпус спеціально посилений для можливості плавання у водах арктичних морів при наявності льоду. Командир венесуельського корабля, мабуть, не врахував цього і напоровся на потужний підводний бульб – виступаючу трохи нижче ватерлінії частину носа судна, що має опуклу еліпсоїдну форму, яка зменшує опір води корпусу судна.