Окупанти продають судна портофлоту Феодосії

Новини
Феодосійський торговий порт Фото: facebook.com/SUE.RC.CSP

«Рада міністрів» окупованого Криму дала згоду на продаж з аукціону 21 судна закритих портів окупованого півострова, що належать підприємству «Кримські морські порти», що знаходиться в санкційних списках ЄС і США.

Відповідне розпорядження опубліковане на порталі «уряду Республіки Крим» 24 березня. Серед зазначених в документі судів кілька знаходяться в Феодосійському морському торговельному порту.

Всього під розпродаж потрапляють сім суднових барж, плавпричал, п’ять пасажирських суден, лоцманське, пожежне і нафтоналивне суду і багато інших.

Суднам, які планують продати, по 30-40 років. Наприклад, баржі зі списку на продаж були побудовані з 1978 по 1988 роки. Пасажирські судна – ще більш ранньої побудови.

Найстаршим серед тих, які виставлять на продаж, є «Кара-Даг». Йому майже 60 років. Згідно з документами кримського уряду, він був побудований в 1963 в Батумі (Грузія). У 70-х роках минулого століття з’явилися пасажирські судна «Нептун» (1970 рік побудови в тоді ще радянському Ростові-на-Дону) та «Іван Піддубний» (1972 рік, Таганрог), теж внесені в список на продаж.

За даними порталу водного транспорту fleetphoto.ru, всі зазначені суду знаходяться в Феодосійському торговельному порту.

605ae99d244fc8.27175787

Українські суди заарештували 18 суден-порушників режиму закритих портів окупованого РФ Криму. Усього ж у кримінальному провадженні наразі 343 судна, арешт яких лише питання часу. Наступний крок кримської прокуратури та главку СБУ — звернення до Українського бюро Інтерполу для внесення суден у міжнародну базу розшуку.

У кейсовому кримінальному провадженні, яке розслідують Головне управління СБУ в АРК і прокуратура автономії, фігурують 343 судна-порушники, які незаконно заходили до закритих Україною портів окупованого Криму, повідомив начальник ГУ СБУ в АРК Євген Нетужилов у програмі «Питання національної безпеки» (проект Центру журналістських розслідувань).

Детальніше читайте в матеріалах Центру журналістських розслідувань Кримські морські санкції: «граблі» для влади та Як працюють «кримські санкції». Порти Криму

Нагадаємо: 

  • В липні 2014 року Україна офіційно закрила порти Криму для міжнародного судноплавства. Відповідно до наказу Міністерства інфраструктури від 16.06.2014 р «Про закриття морських портів» були закриті морські порти Керч, Севастополь, Феодосія, Ялта і Євпаторія, а всі документи, видані капітанами морських портів з 15 липня 2014 року, є незаконними.
  • Порти Криму і Севастополя внесені до санкційних списків ЄС та США.  Для обходу санкцій використовується схема позапортової – рейдової перевалки вантажів у Керченській протоці або нейтральних водах з подальшим транспортуванням до закритих портів Криму.
  • За даними Моніторингової групи «Інституту Чорноморських стратегічних досліджень», Фонду «Майдан закордонних справ» і порталу BlackSeaNews, починаючи з 2017 року вже 50 суден-порушників позбавлені реєстрації прапору за заходи в закриті Україною порти окупованого Криму за вимогою постійного представництва України при Міжнародній морській організації (International Maritime Organization, IMO), яке використовує інформацію про порушників, зафіксовану українськими фахівцями-волонтерами.