Вантажообіг кримських портів за роки окупації впав у 12 разів

Новини
Феодосійський торговий порт Фото: mtrans.rk.gov.ru

Порти окупованого Криму через санкції та введення в експлуатацію Керченського мосту з 2012 по 2020 роки зменшили вантажообіг у 12 разів. 

Про це йдеться в дослідженні Центру журналістських розслідувань «В нашу гавань не заходять кораблі. Порти Криму і санкції».

Вантажообіг морських портів Криму знизився з майже 11 мільйонів тонн у 2012 році до 862 тисяч тонн у 2020 році. 

«У 2012 році, за даними Адміністрації морських портів України, порти Криму без Севастополя перевантажили майже 11 мільйонів тонн вантажів, у 2018-му через ГУП РК «Крымские морские порты», за звітом цієї компанії, пройшло понад 4 мільйони тонн, а у 2020 році — лише 862 тисячі тонн вантажів», – сказано в дослідженні. 

Крім того, протягом окупації всі порти Криму залишаються збитковими. 

«Збитки ГУП РК «Крымские морские порты», за тим самим звітом, у 2020 році становлять 718 мільйонів рублів», – сказано в дослідженні.

Найбільш збитковим за результатами 2020 року є Феодосійський морський порт – його збитки становлять 224 мільйони рублів. Співставну збитковість демонструє Ялтинський порт – 213 мільйонів рублів у 2020 році. 

Порти окупованого Росією Криму закриті для заходів суден рішенням українського уряду з 2014 року. Щодо них застосовано санкції Євросоюзу та США. Детальніше про ситуацію в портах Криму читайте дослідження Центру журналістських розслідувань «В нашу гавань не заходять кораблі. Порти Криму і санкції» (відеоверсія «Кримські порти під дією санкцій»: Частина перша. Керч і Феодосія і Частина друга: Ялта, Євпаторія і Севастополь), а також дослідження «Порти Криму» спецпроєкту «Як працюють кримські санкції».

Нагадаємо:

  • В РФ завищують статистику морських пасажирських перевезень за рахунок показників громадського транспорту окупованого Севастополя. «РосМорПорт», звітуючи про показники роботи морських портів за сім місяців 2021 року, включив до статистики пасажирських перевезень морських портів Росії дані про перевезення пасажирів міським громадським транспортом – катерами й поромами між причалами в бухтах окупованого Севастополя. Таким чином російське федеральне держпідприємство завищило показники морських пасажирських перевезень у 30 разів.