Про це російському агентству ТАСС повідомили в ОСК і «Ростеху».
«Є принципове рішення держави на цей рахунок, питання знаходиться в стадії опрацювання», – поінформували в «Ростеху».
Як в свою чергу підкреслили в ОСК, опрацювання питання передачі вже ініційоване. «Що стосується схеми передачі, то ОСК і «Ростех» почали обговорювати технічні питання реалізації такого рішення. Говорити про конкретний варіант, як і про терміни, поки рано», – відзначили в корпорації.
У «Ростеху» також повідомили, що передача ССЗ «Море» до складу ОСК є закономірним рішенням. «Це непрофільний для «Ростеху» актив, при цьому завод «Море» має унікальні компетенції в області швидкісного суднобудування, які необхідно зберігати і розвивати. Логічно це робити в контурі ОСК», – додали в прес-службі «Ростеху».
У свою чергу ОСК має намір розвивати ССЗ «Море» в контурі військового кораблебудування, а також опрацьовувати можливості з будівництва кораблів з корпусами з композитних матеріалів.
«Ми плануємо завантажувати завод військовими замовленнями, які підходять для цього майданчика, з урахуванням обмежень щодо спускової ваги. Таким чином, мова йде про кораблі і судна 3-го і 4-го рангів. Є перспективи розвитку у композитного суднобудування. У Криму для цього є всі умови, особливо з урахуванням наявності в складі феодосійських підприємств такого цікавого активу, як конструкторсько-технологічне бюро «Судокомпозит», – повідомили в ОСК.
Як наголошується, основний упор в подальшому розвитку ССЗ «Море» буде зроблений на виробництво кораблів і суден з алюмінієвими корпусами. «У майбутньому бачимо підхід аналогічний підходу до «Вимпела» (АТ «Суднобудівний завод «Вимпел» в м. Рибінськ Ярославської області РФ, яке входить до групи компаній «Калашников» – ред.): Акцент на алюмінієве суднобудування, композитне [суднобудування] і орієнтація на невеликі кораблі і судна зі спусковою вагою до 1-1,5 тис. тонн», – додали в корпорації.
«Суднобудівний завод «Море» – відомий в світі виробник швидкісних суден і кораблів військового і цивільного призначення з динамічними принципами підтримки: судна на підводних крилах, на повітряній подушці, на повітряній каверні, такі що глісують, а також прогулянкові яхти і катери з корпусами з алюмінієво магнієвих сплавів.
Як повідомлялось, відсутність у сучасного російського суднобудування безперешкодного доступу до західних технологій, комплектуючих та обладнання призводить до зриву термінів будівництва, а певні проекти військових кораблів припиняють існування. Докладніше про це читайте в дослідженні Тетяни Гучакової «Як працюють санкції. Військова промисловість окупованого Криму», підготовленому в рамках спецпроекту «Як працюють «кримські санкції» Центру журналістських розслідувань у партнерстві з Центром прав людини ZMINA.
Нагадаємо:
- Після окупації Криму Росією в 2014 році ВАТ «Суднобудівна компанія «Море», що входить до складу держконцерну «Укроборонпром», було «націоналізоване» «Госсовєтом Криму» і в жовтні 2014 року отримало російську реєстрацію.
- У 2016 році майно заводу було передано в оренду до 2021 року «Ленінградському суднобудівному заводу «Пелла». За інформацією Мінпромторгу РФ, в оренді у «Пелли» знаходяться 12 об’єктів нерухомості «Моря» для побудови малих ракетних кораблів.
- 23 травня 2018 року президент РФ Володимир Путін підписав указ про перетворення суднобудівного заводу «Море» в окупованій Феодосії в акціонерне товариство, всі акції якого передаються держкорпорації «Ростех». При цьому підприємство буде передано в управління концерну «Калашников».