Окупанти передають вкрадений у України завод «Море» в Криму від «Ростеха» до Об’єднаної суднобудівної корпорації

Крим
Феодосійський суднобудівний завод «Море» Фото: РИА Новости

Російські окупанти вирішили передати вкрадений у України феодосійський «Суднобудівний завод «Море», який через чотири роки після окупації Криму був переданий держкорпорації «Ростех», до складу Об’єднаної суднобудівної корпорації (ОСК), яка планує завантажити підприємство військовими замовленнями.

Про це російському агентству ТАСС повідомили в ОСК і «Ростеху».

«Є принципове рішення держави на цей рахунок, питання знаходиться в стадії опрацювання», – поінформували в «Ростеху».

Як в свою чергу підкреслили в ОСК, опрацювання питання передачі вже ініційоване. «Що стосується схеми передачі, то ОСК і «Ростех» почали обговорювати технічні питання реалізації такого рішення. Говорити про конкретний варіант, як і про терміни, поки рано», – відзначили в корпорації.

У «Ростеху» також повідомили, що передача ССЗ «Море» до складу ОСК є закономірним рішенням. «Це непрофільний для «Ростеху» актив, при цьому завод «Море» має унікальні компетенції в області швидкісного суднобудування, які необхідно зберігати і розвивати. Логічно це робити в контурі ОСК», – додали в прес-службі «Ростеху».

У свою чергу ОСК має намір розвивати ССЗ «Море» в контурі військового кораблебудування, а також опрацьовувати можливості з будівництва кораблів з корпусами з композитних матеріалів.

«Ми плануємо завантажувати завод військовими замовленнями, які підходять для цього майданчика, з урахуванням обмежень щодо спускової ваги. Таким чином, мова йде про кораблі і судна 3-го і 4-го рангів. Є перспективи розвитку у композитного суднобудування. У Криму для цього є всі умови, особливо з урахуванням наявності в складі феодосійських підприємств такого цікавого активу, як конструкторсько-технологічне бюро «Судокомпозит», – повідомили в ОСК.

Як наголошується, основний упор в подальшому розвитку ССЗ «Море» буде зроблений на виробництво кораблів і суден з алюмінієвими корпусами. «У майбутньому бачимо підхід аналогічний підходу до «Вимпела» (АТ «Суднобудівний завод «Вимпел» в м. Рибінськ Ярославської області РФ, яке входить до групи компаній «Калашников» – ред.): Акцент на алюмінієве суднобудування, композитне [суднобудування] і орієнтація на невеликі кораблі і судна зі спусковою вагою до 1-1,5 тис. тонн», – додали в корпорації.

«Суднобудівний завод «Море» – відомий в світі виробник швидкісних суден і кораблів військового і цивільного призначення з динамічними принципами підтримки: судна на підводних крилах, на повітряній подушці, на повітряній каверні, такі що глісують, а також прогулянкові яхти і катери з корпусами з алюмінієво магнієвих сплавів.

Як повідомлялось, відсутність у сучасного російського суднобудування безперешкодного доступу до західних технологій, комплектуючих та обладнання призводить до зриву термінів будівництва, а певні проекти військових кораблів припиняють існування. Докладніше про це читайте в дослідженні Тетяни Гучакової «Як працюють санкції. Військова промисловість окупованого Криму», підготовленому в рамках спецпроекту «Як працюють «кримські санкції» Центру журналістських розслідувань у партнерстві з Центром прав людини ZMINA.

Нагадаємо: